Profilul clientului român făcut de un specialist în marketing: „Directorii, managerii, în general, cei cu potenţial financiar sunt cei mai zgârciţi”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucian Enasoni spune că românul vrea de fiecare dată un discount
Lucian Enasoni spune că românul vrea de fiecare dată un discount

Un tânăr din Timişoara care lucrează de 10 ani în design, marketing şi vânzări a făcut profilul clientului român, pentru care totul se reduce la preţul final. Într-o postare pe Facebook, Lucian Enasoni, le dă câteva sfaturi celor care intră în contact cu „ uimitorul, imprevizibilul şi inevitabilul client român”.

Cu un bogat portofoliu de clienţi, printre care Procter&Gamble, Ford Timişoara, Rombat sau Termalum Spa Timişoara, timişoreanul Lucian Enasoni, specialist în design, branding şi vânzări, a făcut un profil al clientului român, care nu ştie să aprecieze munca de creaţie a specialiştilor în branding. În opt puncte Enasoni a încercat să surprindă câteva carcateristici ale clientului român, pe care nu le găseşti în cărţile de specialitate. Redăm mai jos, integral, textul postat de Enasoni pe profilul personal de Facebook:

După 10 ani de design, marketing şi vânzări am scris azi 8 concluzii cu privire la portretul clientului român în general. Diferite de teoriile din cărţi şi inspirate din realitate, sper că vă vor fi de folos în abordarea interpersonală, indiferent de domeniul de activitate. Aşadar, uimitorul, imprevizibilul şi inevitabilul client român:

1. Nu ştie exact ce vrea dar când primeşte produsul final comentează că „nu asta şi-a dorit!”

2. Se târguieşte, vrea întotdeauna un discount, adică să obţină dacă se poate, produsul tău (măcar) pe gratis.

3. Directorii, managerii, antreprenorii şi, în general, cei cu potenţial financiar sunt cei mai zgârciţi când vine vorba de preţ.

4. Caută să se împrietenească cu tine şi să te ia repede la „per tu”. Scopul: a primi o reducere cu proxima ocazie.

5. Vrea să primească nenumărate variante şi propuneri pentru nevoia lui, iar dacă ai ghinionul să se răzgândească pe parcurs, nu va plăti munca iniţială. Peste un timp va folosi una din ideile tale, evident, fără să te anunţe...

6. Nu apreciază munca ce o depui şi prin urmare consideră că valoarea / preţul acesteia este prea mare, din moment ce aparent „nu presupune aşa mult efort”.

7. Uită să plătească la timp pentru serviciul primit. Când îl suni îşi cere scuze că a uitat, spune indirect că poate va uita şi în continuare şi dacă se poate, să-i reaminteşti peste o lună...

8. Să încheiem totuşi pozitiv: dacă va fi mulţumit de serviciile tale, nu te va uita! Îşi va aduce aminte de tine...atunci când va mai avea nevoie.

Reacţiile în urma postării lui Lucian Enasoni nu au întârziat să apară. „Am avut un client care, deşi nu ştia ce doreşte, nu a putut oferi o idee/concept/model şi după ce a cerut vreo 3 variante de grafică s-a răzgândit de 2 ori şi-a cerut avansul înapoi. Avans pe care l-am negociat două săptămâni”, a scris o prietenă a timişoreanului. „Clientul român este de cele mai multe ori nehotărât. Uneori chiar comandă ceva şi se răzgândeşte sau te lasă în aer cu răspunsurile, deci sfidează legile bunului simţ cât poate de tare. Să nu mai zic că bunul gust şi aprecierea produselor încă lasă de dorit. ‹‹Neamul chicioşilor›› niciodată nu ia sfârşit. Din păcate ia amploare”, a scris o altă prietenă a lui Enasoni pe Facebook. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite