Un fost director al Metrorex propune metroul de suprafaţă în Timişoara: "Te urci la sat şi cobori la Catedrală"

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Octavian Udrişte, un timişorean la care a condus Metrorex
Octavian Udrişte, un timişorean la care a condus Metrorex

Octavian Udrişte, care a fost director general la Metrorex între anii 1996-1998, a propus autorităţilor din Timişoara realizarea metroului de suprafaţă, pentru transpotul metropolitan

În cadrul seminariului internaţional ale feroviarilor care a avut loc la Timişoara, Octavian Udrişte, preşedinte de onoare al Clubului Feroviar Român, a venit cu o propunere inedită pentru oficialităţile locale. Acesta i-a propus primarului Nicolae Robu să facă demersuri pentru a realiza metroul de suprafaţă pentru transportul metropolitan din Timişoara.

„Timişoara este un oraş unic în România în ce priveşte liniile de tren. Este oraşul cu cea mai mare densitate de linii din ţară. Acest lucru nu ni se datorează nouă. S-au realizat pe vremea Imperiului Austro-Ungar. Din gara de nord există ramificaţii spre sud, vest, est şi nord. Este păcat să nu se folosească acest avantaj”,
a explicat Octavian Udrişte.

Fostul director general al Metrorex între anii 1996-1998 susţine că metroul de suprafaţă sau trenul uşor este ceva obişnuit în multe ţări dezvoltate din Europa.

Este un vehicul care ştie să meargă şi pe cale ferată şi se poate urca pe linia de tramvai. Îl iei din gară din satul x sau y şi te aduce până lângă Catedrală. Nu mai dai jos omul din gară timişoreană. Un astfel de tren există, spre exemplu, din 1980, la Karlsruhe – un oraş înfrăţit cu Timişoara. I-am propus primarului Nicolae Robu şi din câte am văzut a fost încântat de idee”, a mai spus Udrişte.

A participat la realizarea metroului din Bucureşti


Octavian Udrişte s-a născut la Timişoara în 1935, dar la patru ani şi jumătate a plecat cu părinţii la Bucureşti. Între 1986-1996 a fost director tehnic la Metrorex, iar între 1996-1998 a fost director general la metroul din capitală.

„Când am plecat din Timişoara nu ştiam să vorbesc româneşte, doar germană şi maghiară. Timişoara a rămas mereu în sufletul meu. În 1975, am fost în echipa care a început să lucreze la metrou, care a fost inaugurat în 1977. De atunci am fost zece ani director tehnic, iar doi ani director general
”, a declarat Octavian Udrişte, acum în vârstă de 72 de ani.

Timişoreanul a participat la seminarul internaţional de la Timişoara, unde s-a discutat introducerea trenului rapid în România, cât şi redeschiderea liniei între Timişoara, Szeged şi Kikinda.

În România nu a existat o voinţă politică pentru a face ceva pentru trenuri. S-a dorit falimentarea CFR-ului. Mereu s-au pus pe primul plan interesele unor grupuri. Consecinţa este că acum avem cel mai lent tren din Europa, care merge cu 50 kilometri pe oră. Acum Uniunea Europeană ne va obliga să ne aliniem normelor lor. Ei au o strategie de reducere a poluării. Se vor pune cu parul pe noi, pentru că singuri nu suntem în stare să facem nimic”, a încheiat Octavian Udrişte.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite