Anticul Antonov AN-2, cel mai mare avion biplan din lume, încă zboară în România. Aparatul de zbor a intrat în producţie în urmă cu 70 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Printre noile aparate de zbor comandate la Timişoara, pot fi văzute avioane ruseşti Antonov AN-2, care au deţinut mulţi ani recordul privind longevitatea de fabricaţie.

Aerodromul Utilitar “Cioca” de lângă Timişoara este al doilea aeroport al Timişoarei, după Aeroportul Internaţional “Traian Vuia”. Este utilizat de proprietarii de avioane mici şi mijlocii, pentru agrement, de până la 5.700 de kilograme, de companii de aero-taxi, cât şi de avioanele utilitare care se ocupă cu stropirea câmpurilor cu îngrăşămnte şi insecticide. 

Ca atare, micul aerodrom devine o veritabilă expoziţie de avioane. Printre noile aparate private de pe “Cioca” pot fi văzute şi vechile avioane ruseşti Antonov AN-2. Sunt de dimensiuni apreciabile şi zgomotase dar îşi fac treaba pentru care sunt utilizate: în agricultură pentru stropirea cu îngrăşăminte chimice sau pentru efectuarea tratamentelor fitosanitare. 

Societatea “Aviaţia Utilitară” are în dotare trei avioane de tip Antonov AN-2. Mai aveau şi două elicoptere Kamov KA-26, însă acestea au fost casate la sfârşitul anilor 2000. 

AN-2 este un avion biplan conceput în Uniunea Sovietică, în 1947 ca avion utilitar pentru agriculutră. În anii 60 a început să fie fabricate în Polonia şi China. Acest avion deţine în prezent recordul de cel mai mare avion biplane din lume. 

“Avionul poate decola şi ateriza de pe piste de iarbă, pietriş, fiind ideal pentru utilizarea pe terenuri de zbor improvizate şi în regiuni fără infrastructură aero din Africa, America de sud, Australia etc. Avionul Antonov AN-2 poate fi echipat cu echipament pentru administrarea de produse solide (pulberi, cristale, granule) sau cu echipament de stropit. Buncărul cu o capacitate de 1.400 litri (1,4 m3), din care 1.200 litri capacitate utilă, este montat în interiorul fuzelajului. El este confecţionat din răşini sintetice armate cu fibră de sticlă şi poate fi utilizat şi ca rezervor de soluţie. 

Pentru lucrări de stropit cu volum ultra redus, avionul AN-2 mai poate fi echipat cu un rezervor suplimentar cu o capacitate de 39 litrii. În funcţie de lucrarea efectuată, stropire sau administrare de granule, el poate fi echipat cu o instalaţie de stropit sau cu echipamentul de administrat produse solide. Ambele echipamente se montează sub fuzelaj, iar rampele de stropit sub aripile inferioare. Echipamentul de stropit se compune din: rezervor cu gură de umplere cu filtru, agregat de pompare cu dozator, tubulatură pentru soluţie şi rampa de stropit”, aflăm de pe portalul hmasiniagricole.blogspot.ro.

AN-2-urile de pe Aeroportul Utilitar “Cioca” sunt folosite şi la diferite mitinguri aviatice. 

Compania Aero West, înfiinţată anul trecut, deţine nu mai puţin de opt avioane Antonov AN-2. Pe lângă activitatea din agricultură, pentru tratamentele de dezinsectie pe cale aeriana, aceste avioane sunt folosite şi pentru şcoală de aviaţie, salturi cu paraşuta şi multe alte evenimente aviatice.

Citeşte şi:

FOTO Cum a dispărut satul pe al cărui loc s-a construit primul aeroport civil al Timişoarei

FOTO Confort rezidenţial second-hand: cartier de vile din buza pistei aeroportului utilitar „Cioca"

„Vitezomanii“ văzduhului: pasiunea pentru zbor îi face pe unii să renunţe la „joburile pământeşti”

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite