Şansa producătorilor de mâncare bio: târgurile speciale, în supermarket nu au loc

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Laurenţiu Plumb a avut succes cu gemuri făcute în propria ogradă
Laurenţiu Plumb a avut succes cu gemuri făcute în propria ogradă

Un târg dedicat producătorilor independenţi a arătat că timişorenii sunt interesaţi de ce alimente cumpără şi cât sunt de naturale. Producători tradiţionali şi ecologici din toată ţara şi-au expus marfa şi au militat pentru alimentele naturale la un târg ce a avut loc în acest weekend la Timişoara.

Cei care fac mâncare bio spun că, faţă de alte târguri care au avut loc până acum, timişorenii au fost mult mai deschişi faţă de alimentele care nu conţin conservanţi sau coloranţi artificiali. Laurenţiu Plumb a venit tocmai din Maramureş să arate că gemurile sale sunt la fel de bune, ba chiar mai ieftine decât produsele asemănătoare care sunt vândute în marile supermarketuri şi hypermarketuri din Timişoara.


În vârstă de 57 de ani, comerciantul s-a apucat de doi ani să aducă pe mesele orăşenilor alimente naturale. „Am trăit toată viaţa la ţară şi ştiu cum se fac gemurile din bătrâni. Lumea e foarte entuziasmată când vine vorba de reţetele naturale, dar mulţi greşesc când ajung să pună te miri ce E-uri din comerţ. Suntem tot mai grăbiţi şi nu mai avem timp de gătit sau cumpărat mâncare curată. Noi, comercianţii de la ţară, suntem soluţia”, a spus Laurenţiu Plumb.


Investiţie de familie


Fără vreo investiţie care să se ridice la mii de euro, bărbatul a ajuns să îşi mobilizeze toată familia la producerea gemurilor naturale. În cele trei zile ale târgului, bărbatul a vândut aproximativ 200 de borcane de gem de măceşe, cireşe, gutui şi pere. Ca să reuşească să facă concurenţă hypermarketurilor, bărbatul a lăsat din preţ, astfel că un borcan de dulceaţă a putut fi cumpărat cu şase lei. „Lumea trebuie educată. Până acum şase luni am crezut că sunt sănătoasă. Nu mă interesa ce scrie pe ambalajul produselor. Acum am probleme cu inima. Am ajuns să preţuiesc altfel viaţa şi să nu îmi bat joc de trup”, a explicat Andreea Jurj, în vârstă de 43 de ani, una dintre clientele târgului bio.


În lipsa unor pieţe destinate în exclusivitate micilor comercianţi, aceştia ajung să îşi vândă marfa în rarele târguri de specialitate care au loc în oraş. Salvarea vine tot de la hypermarketuri. „Există un interes tot mai mare pentru alimente bio şi eco. Segmentul de cumpărători e în continuă creştere, astfel că ne reorientăm. Vrem să organizăm odată la două săptămâni, poate chiar odată la şapte zile, astfel de târguri”, a declarat şi Mirela Surghie, PR Manager la un lanţ de hypermarketuri.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite