Hotel de lux de 6 milioane de euro scos la mezat la Timişoara în miezul crizei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un hotel de şase milioane de euro îşi aşteaptă potenţialii cumpărători
Un hotel de şase milioane de euro îşi aşteaptă potenţialii cumpărători

Bănăţenii care se încumetă să facă investiţii se pot alege cu 56 de camere în schimbul a 6.000.000 de euro. Peste 20 de unităţi din industria hotelieră au fost scoase la vânzare, însă puţini au fost cei interesaţi de preţul lor.

Cum tot mai puţini străini au avut drum prin Timişoara în ultima perioadă, de vină fiind în mare parte, spun hotelierii, criza economică, tot mai mulţi patroni au fost nevoiţi să pună lacătul la hoteluri şi să scoată clădirile la vânzare. Oferele variază de la moteluri la vile şi de la hoteluri la zeci de căsuţe din zonele de camping. În luna martie, 21 de astfel de clădiri au fost de găsit pentru cumpărare pe portalurile de specialitate.

„În ultima perioadă am avut parte de mai mulţi vânzători, dar nu e vorba de o creştere bruscă. Dintotdeauna a existat o cerere pentru astfel de afaceri, mai ales că există persoane care nu vor să înceapă de la zero business-ul, astfel că preferă să cumpere hotelul la cheie, cu tot cu angajaţi şi mobilă”, a spus Paul Bobirci, agent imobiliar responsabil de astfel de oferte.

Una dintre cele mai atractive oferte de pe piaţă vizează un hotel de 56 de camere, echivalentul a 4.000 de metri pătraţi utili, care are şi un restaurant, respectiv o curte interioară imensă. Situat ultracentral, proprietarul cere şase milioane de euro pentru încheierea unui târg. Până la apariţia unei oferte tentante, actualul proprietar a dezafectat unitatea hotelieră, recuperându-şi astfel o parte din bani.



Hoteluri rămase pe stoc

Agenţii imobiliari nu se plâng de criză, dar spun că nu toate ofertele au trecere la public. „Există şi hoteluri de două-trei stele care sunt scoase la vânzare şi de patru-cinci ani, dar nu a existat nici măcar o ofertă pentru ele. De vină e fie preţul extrem de mare cerut, fie locaţia. Niciodată clădirile din afara Timişoarei nu au fost atractive”, adaugă specialistul Paul Bobirci.

O categorie aparte de clienţi sunt multinaţionalele care închiriază hoteluri cu totul, până când sediul lor este construit, astfel că gradul de ocupare, precum şi profitul unităţii hoteliere este de 60-70 la sută, mai ales că în astfel de situaţii se fac şi discount-uri. „E o situaţie de tipul win-win”, conchide Bobirci.

image
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite