Soluţia antitoceală: fişe de lucru la ore

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Materia şi modul de lucru trebuie sistematizate în planuri clare, stabilite din timp, care măresc performanţa. Tinerii debateri au propus o strategie prin care elevii de gimnaziu să se concentreze mai uşor la ore.

În cadrul etapei finale de dezbateri „Timişoara Open”, prima de acest fel din capitala Banatului, două echipe formate fiecare din trei liceeni, au dezbătut o strategie prin care să îmbunătăţească nivelul învăţământului gimnazial.

„Ne-am orientat pe gimnaziu pentru că atunci elevii îşi formează un stil de învăţare pe care îl vor păstra de-a lungul timpului”, a spus Andreea Palfi, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional Bănăţean.

Idee salvatoare

Echipa afirmatoare, cea care a propus o soluţie pentru tema dezbaterii, a venit cu ideea implementării unor fişe sistematizate de lucru pentru fiecare oră. Astfel, elevii ar urma să lucreze conform unui plan prestabilit de aplicaţii zilnice. Practic, elevii ar lucra după o planificare în care să li se spună concret ce li se predă, pentru ca timpul lor să se concentreze mai mult pe explicaţii şi exerciţii practice.

„Nu există o sistematizare a informaţiei. Informaţiile sunt primite în cantităţi mari şi nu sunt aplicate în totalitate, sunt păstrate la nivel teoretic. Elevii nu ştiu să le aplice în viaţa de zi cu zi”, a spus Andreea Palfi, une dintre participantele la dezbatere. Fişele ar trebui făcute de profesori după care trimise spre analiză unei comisii specializate pe verificarea acestora din cadrul Inspectoratelor Judeţene Şcolare.

Dau vina pe profesori

Tabăra adversă, echipa negatoare, a spus că acest sistem de fişe de lucru nu ar putea fi aplicat în realitate pentru că profesorii care ar trebui să realizeze şi să analizaze fişele nu sunt suficient de bine pregătiţi în acest sens. „Calitatea educaţiei depinde şi de organizarea sistemului, nu doar de faptul că elevii nu reuşesc să asimileze informaţii decât la nivel teoretic. Profesorii nu ştiu să îi facă pe elevi să ancoreze în realitate ce învaţă la şcoală. Nu poţi creşte calitatea dacă le dai o fişă de lucru”, a contraargumentat Cristina Buta, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional”C.D. Loga”.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite