Străinii care construiesc autostrada Vestului au oprit lucrările. În birourile de la minister încă se aud buldozerele

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările continuă pe autostrada Vestului
Lucrările continuă pe autostrada Vestului

Firmele care execută cel mai mare proiect de infrastructură din Vestul ţării au sistat lucrările pe o perioadă nedeterminată. Concernul de firme care lucrează pe autostrada Arad-Timişoara îşi motivează gestul prin faptul că nu a primit banii pe lucrări.

Cea mai importantă lucrare din Vest a intrat în impas. Reprezentanţii firmelor care lucrează pe autostradă, FCC Construction (Spania), POOR (Austria) şi Astaldi (Italia), s-au săturat să lucreze cu bani de acasă. În urma unei şedinţe care a avut loc săptămâna trecută, firmele au decis să oprească lucrările până când statul achită cele 25 de milioane de euro intraţi până acum în autostradă.

„Am fost obligaţi să suspendăm lucrările, ceea ce nu înseamnă terminarea contractului. Menţinem o rată de producţie foarte scăzută, am cheltuit foarte mulţi bani ca să lucrăm pe acest proiect şi nu am fost plătiţi până în acest moment. Există o datorie de 25 milioane euro, diferenţa între lucrările realizate şi plătite”, a declarat Marco Grinovero, project manager FCC, POOR şi Astaldi.

Situaţia de pe autostradă este cu atât mai dificilă cu cât reprezentanţii Ministerului Transportului nu recunosc că au o problemă. „Nu avem nicio restanţă. Ei au făcut nişte lucrări pe care consultantul trebuie să le certifice. Noi în acest moment nu avem facturi pe care să le plătim”, a spus secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru.

Jonglerii cu milioanele

Secretarul de stat a spus că, din punct de vedere al ministerului, nu există absolut nicio problemă cu banii, fiind alocaţi peste 200 de milioane de euro de la Banca Europeană pentru Investiţii. De asemenea, din birourile de la Bucureşti se aud utilajele de pe autostradă. „Nu s-a oprit nicio lucrare. Nu o să înceapă lucrări pe tronsoane noi, dar în locaţiile unde s-au început se lucrează la capacitate redusă”, a mai spus Eusebiu Pistru. Potrivit acestuia, singura problemă este că trebuie aprobate facturile pentru lucrările executate deja, procedură care, în mod normal, durează aproximativ 42 de zile.
„În contract este prevăzut că ei lucrează o perioadă pe banii lor, după care se fac plăţile. Totalul lucrărilor de pe această autostradă este de 120 de milioane de lei, din care au fost plătite 50 de milioane de lei. Nu există absolut nicio problemă cu plăţile”, a mai spus Pistru. Acesta a mai avertizat că firma care s-a angajat să construiască autostrada trebuie să respecte termenii din contract.

Berceanu i-ar fi făcut din vorbe

Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a vorbit despre situaţia de la autostrada Arad-Timişoara. Potrivit acestuia, pot exista cazuri în care constructorii şi ministerul nu cad de acord, dar susţine însă că orice probleme ar fi nu trebuie să se ajungă la sistarea lucrărilor. „M-am întâlnit cu firmele de câte ori au dorit şi împreună am găsit soluţii. I-am asigurat că, dacă nu pot să fac ce cer ei atunci, o să fac altădată”, a spus fostul ministru.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite