Un timişorean acuză Enel de abuzuri grosolane. OPC a amendat societatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cei nemulţumiţi vor discuta direct cu reprezentanţii Enel.
Cei nemulţumiţi vor discuta direct cu reprezentanţii Enel.

Un timişorean susţine că societatea Enel l-a nedreptăţit, obligându-l să aleagă un anumit mod de facturare. Chiar dacă poţi alege între a comunica indexul contorului prin telefon sau casierie, Enel îi conduce pe consumatori spre varianta cea mai convenabilă pentru firmă.

UPDATE ORA 19.40: Enel recunoaște că „telecitirea” e mai ieftină și convenabilă

În urma solicitării „Adevărul de Seară”, Enel a transmis o comunicare prin care arată că toți consumatorii care au optat în 2008 pentru autocitire (transmiterea indexului și calcularea facturii la casierie) beneficiază în continuare de acest serviciu. Potrivit aceluiași document, dintre consumatorii noi pot folosi autocitirea doar consumatorii care au contoare cu dublu tarif. Acest lucru se întâmplă din cauza unor detalii de natură tehnică.

Ceilalți consumatori noi trebuie să se conformeze și să opteze pentru transmiterea indexului prin telefon, indiferent că le convine sau nu. Măsura se impune consumatorilor pentru simplul motiv că este mai convenabilă pentru Enel. În caz contrat, reprezentanții Enel spun că ar crește costurile, iar ele s-ar resimți tot în factură.

„Opţiunea autocitire, prin comunicarea indexului în casieria Furnizorului, poate fi utilizată doar de consumatorii noi care au contoare cu dublu tarif, datorită unor detalii de natură tehnică. Pentru ceilalţi consumatori, în scopul îmbunătăţirii serviciilor oferite, având în vedere obligaţia Furnizorului de a se preocupa de optimizarea costurilor de citire, facturare şi încasare a cantităţilor de energie consumate de către clienti, din datele noastre, s-a constatat faptul că transmiterea indexului prin intermediul telefonului constituie o modalitate de menţinere a costurilor la un nivel care să nu implice modificări semnificative de tarife pentru consumatori”
, arată comunicatul transmis de Enel.


În urmă cu doi ani şi jumătate furnizorul de electricitate a introdus un nou sistem de facturare, telecitirea, care permite transmiterea datelor de pe contor gratuit prin telefon. În baza acestor date, Enel trimite acasă factura care se poate plăti oriunde. Unii timişoreni au ales să rămână pe vechiul sistem, autocitire, cu prezentarea indexului la casierie şi calcularea lui pe această bază.

CLICK AICI pentru fotogalerie

O parte dintre consumatorii care au optat  pentru noul sistem s-au confruntat cu greutăţi în transmiterea datelor, vestea s-a dus, iar mulţi timişoreni preferă să încheie contractul pe vechiul sistem. Enel face însă tot posibilul să-i convingă pe consumatori să aleagă sistemul de transmitere a datelor prin telefon.

Obligat să aleagă ce vor ei

Cornel Echim, un timişorean care vrea să încheie un contract cu Enel, susţine că a fost pus în situaţia se aleagă telecitirea împotriva voinţei sale. „Am bifat autocitire la care funcţionara foarte nervoasă mi-a spus că nu mai este valabilă. La insistenţele mele să-mi explice de ce mi-a răspuns dacă nu-mi convin condiţiile, să mă duc la alt furnizor că ei au monopolul şi fac ce vor”, susţine timişoreanul.



După ce a mers la sediul central, timişoreanul a primit acelaşi răspuns, aşa că a făcut plângere la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului, care a amendat societatea. OPC a mai arătat că modul de realizare a contractelor este permisiv pentru Enel şi restrictiv pentru consumatori. „Consumatorul nu mai este obligat să facă drumuri la unul din centrele noastre, să aştepte la coadă pentru a-i fi întocmită factură şi a o plăti”, şi-a justificat Enel, în faţa OPC-ului, avantajele sistemului care îi convine.



Ultimatum pentru Enel


Preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Locatari din Timişoara (FALT), Petru Olariu, a confirmat că modul în care sunt formulate contractele cu furnizorii sunt în dezavantajul consumatorilor. Surse din cadrul Autorităţii Naţionale de Regelementare a Energiei (ANRE) au spus că abuzul semnalat de Echim este cunoscut la Bucureşti şi situaţia trebuie să se reglementeze până la întâi aprilie.

Răspunsul Enel pentru Echim Amendă OPC1
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite