Aeroportul timişorean va fi pregătit pentru a primii cele mai mari aeronave cargo din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cel mai mare transport cargo de pe aeroportul timişorean a fost cel cu vacile irlandeze
Cel mai mare transport cargo de pe aeroportul timişorean a fost cel cu vacile irlandeze

Capitala aviaţiei civile din România s-a mutat pentru două zile la Timişoara, unde are loc cea de a 19-a Adunare Generală. Una din subiectele dezbătute au fost cel legat de dezvoltarea transportului cargo pe Aeroportul "Traian Vuia" din Timişoara.

Adunarea Generală al Asociației Aeroporturilor din România este cea mai importantă manifestare de acest gen din sectorul aviației civile române. Şi-au dat întâlnire la Timişoara peste 150 de invitaţi, reprezentanţii tuturor aeroporturilor din ţară, ai companiilor aeriene şi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ai Autorităţii Aeronautice, precum şi agenţi economici din domeniul aviaţiei, reprezentanţi ai Poliţiei, ai SRI şi ai Poliţiei de Frontieră.

Printre tematicile dezbătute se află strategiile de dezvoltare ale aeroporturilor româneşti în următorii trei ani şi securitatea aeroportuară.
Una din cele mai importante subiecte discutate ieri a fost legat de proiectul de pe Aeroportului Internaţional “Traian Vuia”, care vrea să devină un pol important în domeniul transporturilor de mărfuri.

Vrem să dezvoltăm transportul cargo intermodal pe trei aeroporturi din ţară, la Timişoara, Bucureşti şi Constanţa. Vrem să rezolvăm reţelele de transport aerian naţional şi internaţional. Timişoara este al doilea oraş din România pe plan economic, unde se află investitori din 80 de ţări”, a spus Bogdan Danciu, consilier ministerial la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Vacile din Irlanda, cel mai greu transport

În 2010, pe aeroportul din Timişoara s-a adus 1.000 de tone de marfă, iar cel mai important transport ca volum a avut loc în urmă cu puţin timp, când a sosit un avion cargo din Irlanda încărcat cu 70 de vaci. Iniţial ar fi trebuit să ajungă pe aeroportul din Cluj, dar acolo pista nu a fost suficient de lungă pentru o astfel de aeronavă.

“În ultimii ani am încercat să dezvoltăm traficul de marfă. Ponderea în ţară nu este semnificativă, România mai având de lucru la acest capitol. Transportuile cargo sunt avantajoase pe distanţe medii şi lungii, în special la mărfurile persisabile şi uşor degradabile”, a spus Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Timişoara.

Pentru funcţionarea centrului intermodal de transport marfă se va construi o hală cargo, pista trebuie modernizată pentru a putea ateriza aeronave cargo de capacitate mare, iar căile de acces spre şi dinstre aeroport trebuiesc dezvoltate. Cele mai apropiate centre intermodale de transport marfă cargo de Timişoara se află la Budapesta şi Zagreb.

Premieră în România: un avion cu 70 de vaci din Irlanda a aterizat pe aeroportul timișorean GALERIE FOTO

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite