Timișoara a devenit capitala bicicliștilor din România: peste 12.000 de "înmatriculări" în patru ani FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bicicliștii timișoreni au devenit regii șoselelor la Pedalarea de primăvară
Bicicliștii timișoreni au devenit regii șoselelor la Pedalarea de primăvară

Plimbarea de primăvară, organizată în campania Verde pentru biciclete, a adunat la Timișoara între 1500-2000 de bicicliști. Este și cifra estimată la "Masa critică", de la Szeged.

Bicicleta a început să devină unul din mijloacele de transport preferate de către timișoreni. În ultimii patru ani, numărul celor care și-au cumpărat o bicicletă a crescut vertiginos, orașul a fost trasat cu piste (chiar dacă sunt încă insuficiente), iar anul acesta a apărut și primul centru de închiriere, a cărui succes a depășit așteptările inițiatorilor. În cei patru ani, în cadrul campaniei, s-au oferit peste 12.000 de plăcuțe de "înmatriculare".

În 2009, la prima Pedalare de primăvară s-au adunat în jur de 500 de bicicliști. Anul următor erau deja 800, iar în 2011 numărul bicicliștilor a ajuns la aproximativ 1.200.



GALERIE FOTO

Cred că acum au fost între 1.500-2.000 de biciliști. Mi0e greu să și estimez. Cam când cei din față au ajuns la gară, atunci plecau ultimii bicicliști de la platforma Timco. Sau un alt exemplu este marșul de pe bulevardul Take Ionescu. Practic tot bulevardul a fost plin, pe ambele benzi”, a declarat Grațian Bologh, organizatorul Pedalării de primăvară.

La concurență cu Szegedul

În aceeași zi, la Szeged a avut loc, de Ziua Pământului, o tura ciclistă “Masa crtitică”, la care organizatorii estimează că au participat aproximativ 2.000 de bicicliști, ceea ce a reprezentat un record și pentru ei. Iată că timișorenii au reușit să fie egali cu cei de la Szeged, cunoscuți ca mari amatori de pedalare.

Cred că românii și-au dat seama, chiar dacă mai târziu, că bicicleta este totuși un mijloc economic, sănătos și la îndemână pentru deplasare și recreere. Acest lucru a fost evident conștietizat de țările mai civilizate. Acum prindem și noi ideea”, a mai spus Grațian Bologh.

Schimbare de atitudine la șofei

Un lucru de semnalat este și atitudinea șoferilor, care, s-a schimbat și ea în ultimii ani. Dacă înainte era un sport extrem să pedalezi printre mașini, acum șoferii au început să îi respecte în trafic și pe bicicliști. În timpul Pedalării de primăvară, în intersecții, șoferii pur și simplu opreau motorul la mașină și asteptau trecerea ultimului biciclist.

Coadă la centrul de închiriere

Centrul de închiriere din Parcul Rozelor, primul din Timișoara, a fost luat cu asalt de bicicliștii care doreau să participle la Pedalarea de primăvară, dar nu au încă o bicicletă. Astfel, la câteva minute de la deschidere nu a mai rămas nicio bicicletă. De altefel, cei de la centru susțin că au mereu clienți, iar timișorenii sunt dornici să închirieze biciclete, chiar dacă trebuie să dea 3 lei pe oră. În mod normal, dacă se dorește promovarea acestui mijloc de transport, închirierea ar fi trebuit să fie gratuită, pe bază de buletin, ca la București.

Interes pentru biciclete de firmă second-hand

La sârșitul săptămânii, la Timișoara a avut loc un târg de biciclete second-hand, aduse din Ungaria. Cei care își căutau o bicletă de bună calitate au luat cu asalt Mini Bike Market, de la Pensiunea Casa Leone.

O firma din Ungaria a adus biciclete folosite, dar verificate, care vor fi puse în vânzare la preţuiri accesibile. Având în cedere interesul timișorenilor, proprietarul firmei a decis să revină peste două săptămâni și pentru că foarte mulți au făcut comenzi la el pe internet.

Este semnul că oamenii au început să cumpere biciclete de firmă (chiar dacă sunt folosite), pentru că nu îi mai mulțumesc bicicletele ierftine care se află în vânzare în comerț, iar cele bune sunt încă prea scumpe.


Pedalarea de primavara 2012
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite