Studenţii din „complex” se vor plimba peste pasaje

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Două pasaje moderne vor face trecerea peste străzile Cluj şi Aleea Sportivilor
Două pasaje moderne vor face trecerea peste străzile Cluj şi Aleea Sportivilor

Un nou proiect pentru fluidizarea circulaţiei în Timişoara va fi demarat în curând în zona Complexului Studenţesc. Drumurile între cămine vor fi legate prin pasaje supraterane.

Primăria Timişoara a depus documentaţia la Ministerul Dezvoltării pentru demararea proiectului de pasaje şi lărgirea mai multor străzi din zona Complexului Studenţesc. Pe străzile Negoiu şi Aleea Sportivilor se va lărgii carosabilul pe trei benzi, iar trecerile de la Căminul 7 şi Liceul „Ion Vidu”, respctiv Căminul 1 şi Căminul 19, se vor putea face doar pe două pasaje, care urmează să fie construite.

Lărgindu-se cele două străzi şi cu pasajele care nu mai permit trecerea oamenilor pe drum, se vor crea condiţii pentru un trafic la altă viteză. Acest proiect merge în continuarea celui legat de pasajul subteran de la Michelangelo. Dacă noul proiect va fi aprobat, şi nu văd de ce să existe piedici, urmează să fie finalizat o dată cu pasajul subteran”, a declarat primarul Nicolae Robu.

Cele două pasarele care vor fi construite peste strada Aleea Sportivilor şi strada Cluj, cât şi lărgirea carosabilului, de pe strada Negoiu şi Aleea Sportivilor (de la Stadionul „Dan Păltinişanu” până la sensul giratoriu de pe Bulevardul Pârvan, va costa 37 de milioane lei. Pasajul subteran Michelangelo costă 69 de milioane de lei.

Pentru ambele proiecte există finanţare europeană, pe programul operaţional regional. Timişoara are 72 de milioane de euro din fonduri europene, dar din păcate absorbţia este extraordinar de redusă. Luăm undeva la cinci la sută, pentru că nu s-a dovedit operativitatea punerii în practică a proiectelor”, a mai spus Nicolae Robu.

Lărgirea pasajelor de Circumvalaţiunii şi Popa Şapcă

Primăria a reuşit să obţină de la Ministerul Transporturilor acordul pentru finanţarea lărgirii unor treceri pe sub cale ferată, pentru ca circulaţia în Timişoara să se facă mai fluent.

Primul pasaj care va fi lărgit este cel de pe Circumvalaţiuni, cealalalt fiind cel de pe strada Popa Şapca. În ambele cazuri, şoseaua va fi lărgită pe patru benzi, câte două pe sens.

 „Ştim foarte bine că sunt zone cu trafic intens, drept urmare, ambuteiajele sunt greu de suportat de către şoferi. În momentul de faţă există o singură bandă pe sens, de fapt o bandă şi jumătate sub pasaj. Ceea ce propunem este să se lărgească această trecere pe sub calea ferată pentru realizarea a încă două benzi, încât în final să avem două benzi pe sens. pPreocuparea pe care o avem este şi pentru realizarea unei piste pentru biciclete pe fiecare sens de mers”, a mai spus Nicolae Robu.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite