Reclama pe blog, plătită în aventură de clienţii mulţumiţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Complexul turistic Arsenal Park a fost promovat prin recenzii făcute de bloggeri din Timişoara
Complexul turistic Arsenal Park a fost promovat prin recenzii făcute de bloggeri din Timişoara

De fiecare dată când lansează un produs sau un serviciu nou, patronii din Timişoara şi-au făcut un obicei din a oferi posibilitatea bloggerilor cu trafic să le testeze în premieră.

Fie că este vorba de un nou model de telefon mobil sau de o pensiune recent inaugurată, bloggerii sunt cei care preiau responsabilitatea de a le încerca şi de a duce vorba mai departe.

Deşi pentru cei mai conservatori această metodă poate părea neinspirată şi ineficientă, specialiştii în publicitate susţin genul acesta de iniţiative şi affirmă că pot fi mai eficiente decât metodele clasice de promovare din mediul online, precum afişarea de bannere pe anumite site-uri. "În primul rând, este mult mai profitabil să exprimi un mesaj în propoziţii decât prin simboluri grafice. Există o anumită obiectivitate a conţinutului care decurge firesc din faptul că mesajul nu este transmis de compania la care se face referire, ci de o terţă parte", a explicat Ovidiu Bădina, directorul unei agenţii de publicitate din Timişoara. Acesta a adăugat că oferirea de produse bloggerilor este o modalitate de promovare mult mai puţin costisitoare decât cumpărarea de spaţii media pe alte canale de comunicare. În plus, conform spuselor lui Bădina, mesajele bloggerilor ajung la o categorie de public foaret bine determinată. "Fiecare blog are publicul său, există chiar şi bloguri tematice. Asta facilitează pătrunderea companiilor pe o anumită piaţă", a spus specialistul în publicitate.

De aceste avantaje a fost conştient şi omul de afaceri Emil Cristescu, la inaugurarea complexului turistic Arsenal Park din Orăştie. La acel moment, el a invitat câţiva bloggeri timişoreni să petreacă un weekend în parcul cu tematică militară. "Din experienţă am observat că este o modalitate de promovare foarte eficientă. Raportul cheltuială-câştig este unul foarte bun. Prin intermediul blogurilor mesajul tău ajunge la un număr foarte mare de utilizatori de Internet, care formează un public tânăr şi dinamic", a spus Emil Cristescu, deţinătorul bazei de agreement Arsenal Park.

Ovidiu Sîrb este unul dintre bloggerii invitaţi atunci la Arsenal Park. „După cum am scris şi zilele trecute, ieri am luat calea Orăştiei, cu destinaţia Arsenal Park, noul complex turistic tematic de care vorbeşte toată lumea", aşa începea relatarea despre complexul turistic apărută pe pagina sa, www.sirb.net.

O altă firmă care a apelat la genul acesta de colaborare cu bloggerii este Porsche. Aceştia au organizat luna trecută un concurs, la finalul căruia un blogger timişorean putea conduce noul model Skoda timp de un weekend. Câştigătorul a fost Elena Pochia, de 24 de ani, autoarea blogului www.blogu.lu/eleny. „După drive test, am mai făcut o vizită oficială la sediul lor, unde am făcut poze şi ulterior am scris un material despre Porsche Timişoara", a povestit Elena.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite