Raliu pe străzile din Sânnicolau Mare GALERIE FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cupa DKMT readuce circuitul stradal după o pauză de peste două decenii. La startul competiţiei din cel mai vestic oraş al României s-au înscris 16 piloţi din România şi patru din Ungaria.

GALERIE FOTO CU RALIUL DE PE STRĂZILE DIN SÂNNICOLAUL MARE

Ultima cursă de raliu care s-a desfăşurat în Sânnicolau Mare a avut loc în anul 1979. Unul dintre participanţii de atunci a fost Corneliu Ţiţ, actualul preşedinte al juriului şi decanul de vârstă al automobilismului timişorean. „Îmi aduc aminte de aceea cursă, din 1979, de aici de la Sânnicolaul Mare. Am concurat pe o Dacia, pentru că nu erau pe atunci alte maşini”, îşi aminteşte Ţiţ.

image


Federaţia Română de Automobilism şi karting a interzis competiţiile de automobilism pe străzile din oraşe, din cauza periculozităţii şi a numeroaselor accidente care au avut loc. „Ultima cursă din Timişoara s-a desfăşurat în 1978. Ţin minte că era un traseu superb. Se pleca de la Universitatea de Vest, se trecea Podul Mihai Viteazu, se ajungea la Primărie, după care pe strada Lenin. Din păcate, riscurile sunt mari, pentru că sunt maşini puternice”, a mai spus Corneliu Ţiţ.


Criza financiară i-a ţinut acasă pe sârbi


La prima ediţie a Cupei DKMT de la Sânnicolaul Mare s-au înscris 20 de piloţi, dintre care patru au venit din Ungaria. Deşi au fost trimise invitaţii şi concurenţilor din Serbia, din cauza situaţiei financiare, aceştia au transmis că nu vor putea ajunge la concurs. „Din păcate cei din Serbia nu şi-au permis să vină la Sânnicolaul Mare. Au fost mulţi şi din ţară care s-au plâns de criza financiară. Ne bucurăm însă că am putut ţine concursul. Am vorbit cu omologii din Ungaria şi Serbia şi vom organiza şi la ei competiţii de acest fel”, a spus Adrian Şipoş, preşedinte clubului Tim Racing, organizatorul Cupei DKMT.

image


Un cortegiu funerar a întârziat startul


Startul concursului a fost întârziat cu mult de organizatori, care s-au trezit cu un cortegiu funerar pe traseul concursului. „Nu am vrut să deranjăm comunitatea locală şi am respectat cortegiul funerar care a trecut pe o porţiune de traseu. Nici nu aveau pe unde să meargă spre cimitir”, a spus Marcel Pleş, şeful securităţii raliului.


100 de paznici


Peste 100 de oameni de ordine şi oficiali au vegheat ca locuitorii din Sânnicolau Mare să nu stea în locuri periculoase. „Este foarte periculos să faci un concurs în oraş, însă nu şi dacă luăm toate măsurile. Dacă oamenii stau în locurile rezervate lor, nu pot să păţească nimic”, a mai spus Pleş.

image


Ungurii au prezentat o maşină Lada cu motor de Chevrolet


Locuitorii din Sânnicolaul Mare au putut vedea, o Lada din 1986, care a fost modificată. Acesta aparţine unui pilot din Szeged, care montat un motor Chevrolet cu 8 cilindrii în V, de 5500 cmc. Bolidul Lada nu a putut intra în concurs, nefiind o maşină omologată. Din păcate pentru spectatori, maşina a avut probleme la partea electronică şi nu a mai putut intra pe traseu pentru demonstraţia de driftrui din finalul concursului.

image


Câştigătorul Cupei DKMT a fost Bogdan Marişca, de la Napoca Rally Team, care a condus un Subaru Impreza. Pe locul secund s-a clasat vedeta timişoreană Florin Staici, pe Mitsubishi EVO IX, iar pe locul trei s-a clasat Vlad Cosma, Citroen C2R2 (Napoca Rally Team).

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite