UPDATE Nora unui fost procuror-şef demisă de Berceanu în scandalul şpăgii AC/DC

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Transportururilor, Radu Berceanu, a declarat că patru angajaţi de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR) au fost demişi, iar alţi şase sunt sancţionaţi pentru că au luat o şpagă de 1450 de euro de la staff-ul trupei AC/DC. Deşi s-a vehiculat că va fi demis inclusiv şeful Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara, Ioan Maliţa, ministrul îi mai dă un răgaz.

Aflat în vizită la lucrările pentru Autostrada Timişoara-Arad, ministrul Berceanu a anunţat, în această dimineaţă, că a demis patru angajaţi de la drumuri.„Toţi vor fi daţi afară. În paralel s-a autosesizat şi Parchetul", a mai spus Berceanu. Ministrul este hotărât şi să spargă cuibul şpăgarilor din Nădlac. "Ştim că acolo sunt soţiile sau rudele unor şefi cu funcţii importante. O să-i mutăm prin rotaţie la alte puncte", a completat Berceanu.

Un scandal de amploare a izbucnit la nivelul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, după ce firma care s-a ocupat de logistica AC/DC pentru concertul de la Bucureşti a depus o sesizare prin care reclamă că lucrătorii Agenţiei de Plăţi şi Încasări din Nădlac, care se ocupă de verificarea rovinietelor, ar fi pretins şpagă. Şefii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au dispus formarea unei comisii care să ancheteze cazul de la Nădlac. Trei angajaţi ai Companiei, în frunte cu şeful Departamentului de Control, Ana Luţu (foto centru), au venit în Banat să-i ancheteze pe subordonaţii acuzaţi că au luat mită.



Case de nababi

image

Agenţia de Control şi Încasări din Nădlac are 59 de angajaţi, dintre care mulţi sunt chiar din oraşul de frontieră. Vilele controlorilor de trafic care lucrează în vamă sunt recunoscute la Nădlac pentru impozanţa lor.

Casa şefei de agenţie Olasz Ildiko, aflată la intersecţia dintre două străzi, atrage atenţia (foto jos). La doar o stradă distanţă se află casa lui Mircea şi Mihaela Lucaciu, o altă familie „înfiptă" în punctul de control de la vamă. „Nu am nicio treabă. Nu sunt implicat. Nu am fost pe tură", a spus Mircea Lucaciu, angajat al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara de opt ani. În faţa casei, Mircea Lucaciu avea parcate un Mini Cooper şi un BMW.

O altă casă care iese din tipar este cea a Silviei Bodnărescu (foto sus), angajată şi ea la DRDP Timişoara. „Nu este făcută din şpagă. Eu am avut firme. Şi acum am un service", a explicat Vasile Bodnărescu cum a reuşit să construiască vila în care locuieşte cu soţia.


image

Noră de procuror-şef, la vamă

Pe lista celor 59 de angajaţi ai Agenţiei de Control şi Încasări din Nădlac apar şase perechi cu acelaşi nume: Munteanu, Szaiak, Farcaş, Plausiti, Lucaciu şi Zamiska sunt numele care apar în perechi pe lista cu angajaţi.

Cireaşa de pe tort o reprezintă însă numele grele care lucrează în punctul de la Nădlac. Adriana Handra, soţia şefului Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontieră Arad, Ioan Handra, lucrează la biroul Agenţiei de Control şi Încasări din Nădlac. „Ea nu a fost pe tură atunci, Doamne fereşte! Oricum, nu s-ar preta la aşa ceva", a spus şeful Poliţiei de Frontieră Arad. Handra a spus că soţia lui nu a fost implicată până acum în niciun scandal în care să fie acuzată de şpagă.


image

O altă soţie care îi controlează la rovinietă pe TIR-iştii din vamă este Elena Dărău, soţia şefului de la Biroul Poliţiei Rutiere Municipale Arad, Gheorghe Dărău. „Soţia mea nu a fost pe tură atunci, iar până acum nu a avut probleme pe linie administrativă", a spus şi Dărău.
Un alt nume greu angajat la biroul din vamă al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara este Andreea Vlai, nora fostului procuror-şef al Secţiei Penale de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Arad, George Vlai, acum pensionat. „Habar n-am dacă a fost la lucru sau nu în ziua respectivă", a spus soţul femeii,fiul fostului procuror, contactat telefonic.

Acesta a mai spus că soţia lui poate fi contactată după-amiază (n.r. ieri), dar nu a mai răspuns la telefon. Surse judiciare importante susţin că Andreea Vlai, nora fostului procuror-şef, este anchetată de comisia internă, fiind pe tură în ziua scandalului. „Facem cercetări asupra tuturor celor 10 persoane care au fost pe tură", s-a limitat să spună şeful comisiei de anchetă.



Şeicii din Qatar, „vămuiţi" tot la Nădlac

image

Scandalul internaţional provocat de lucrătorii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara din Vama Nădlac, după ce s-a aflat că au pretins şpagă de la echipa tehnică a legendarei trupe AC/DC, nu este primul de acest gen.

În urmă cu doi ani, controlorii de trafic de la Nădlac au fost acuzaţi că au luat şpagă de la şoferii camioanelor care transportau bărcile cu motor de Formula 1 ale echipei din Qatar, TIR-uri ce au intrat în ţară pentru a ajunge la Constanţa la un concurs internaţional. Presa centrală a relatat scandalul de la vremea respectivă.

Mită în tomberon

Şpaga de 1.000 de euro cerută atunci de la şoferii camioanelor care transportau bărcile cu motoare de Formula 1 ale şeicului din Qatar, Hassan Bin Jabor Al-Thani, s-ar fi luat printr-un tomberon de gunoi, ca să nu se dea de bănuit. Ministerul Transporturilor a declanşat o anchetă şi au fost daţi afară mai mulţi angajaţi. „Au fost demişi oameni, dar degeaba îi schimbi dacă nu schimbi obiceiurile", a spus pentru „Adevărul" ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban.



Şeful de la Direcţia de Drumuri Timişoara, Ioan Maliţa (foto sus), a spus şi el că doi angajaţi au fost cercetaţi penal şi condamnaţi pentru mită. „Ne-am mai confruntat cu astfel de situaţii, tot la Nădlac. Două persoane au fost cercetate penal, trimise în judecată şi condamnate la puşcărie. Au fost şi situaţii în care acuzaţiile nu s-au confirmat şi angajaţii ne-au dat în judecată şi au câştigat. În cazul în care acuzaţiile de mită se vor confirma vom sesiza organele penale de anchetă", a spus şeful DRDP Timişoara.

image

Fostul ministru Ludovic Orban a mai spus că şpaga de la graniţa de vest este un mod de viaţă pentru controlorii de trafic. „Cei care lucrau la cântar stricau intenţionat cântarele. Am dat eu personal dispoziţie scrisă ca să le repare", a mai spus Orban. Fostul ministru spune că singura soluţie pentru eliminarea şpăgilor este concesionarea serviciului către firme private. „În Bulgaria s-a angajat o firmă privată şi s-au dublat încasările", a adăugat Orban.

image

Au cerut 50 de euro de TIR

Reprezentanţii trupei rock AC/DC au depus o plângere la CNADNR, după ce angajaţii de la Nădlac le-au cerut ilegal rovinietele din perioada şederii în România, iar pentru a-i lăsa să meargă mai departe le-ar fi cerut 50 de euro pentru fiecare dintre cele 29 de camioane care transportau echipament.

image
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite