FOTOREPORTAJ Paragina e la ea acasă la Gara de Sud. Bijuteria feroviară a Timişoarei a ajuns o ruină

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maria Roman este una dintre cele două călătoare care au drum zilnic prin micuţa gară
Maria Roman este una dintre cele două călătoare care au drum zilnic prin micuţa gară

Gara din sudul oraşului este considerată una privată, Regionala CFR Timişoara neavând bani pentru investiţii. Imaginea este una dezolantă, doar două persoane aşteptând să călătorească cu trenul format din trei vagoane spre Stamora-Moraviţa.

Vremurile când pe cele zece linii ale Gării de Sud din Timişoara trenurile veneau continuu par demult apuse, fosta bijuterie a regionalei bănăţene ajungând, în prezent, o epavă. Gara pare aproape pustie, singurele lucruri care o salvează de această aparenţă fiind câteva rufe puse la uscat la etajul I şi două bătrânele care aşteaptă trenul. „Au furat tot ce s-a putut. Călătoresc cu trenurile care opresc în gara asta de când mă ştiu. Mai întâi au furat florile, pe urmă stâlpii, au urmat oglinzile din toaletă şi parcă văd că o să fure şi trenurile", a spus Maria Roman, de 56 de ani, pensionară.

image

Construită în anii de glorie a comunismului, Gara de Sud din Timişoara are aproape acelaşi număr de linii ca şi cea mai importantă gară din Banat - Gara de Nord, însă în prezent doar patru trenuri mai opresc aici. Pe partea de transport, toate trenurile care tranzitează zona sunt ale unor operatori privaţi, mai ales că majoritatea fabricilor din zonă au dat faliment.

image

Puţinele trenuri care mai au oprire la peronul I nici nu mai sunt anunţate de megafon, iar oamenii îşi cumpără bilet direct din tren. „Eu am prins vremuri frumoase în gara asta. Era retrasă, îngrijită, gara avea angajaţi mulţi, nu ca acum", adaugă Maria Roman, una dintre cele două călătoare ale trenului Timişoara - Stamora Moraviţa, garnitură formată din trei vagoane.



De investiţii nici nu poate fi vorba, spun cei trei angajaţi ai Timişoara Sud. Acest lucru este confirmat şi de conducerea regionalei CFR. „Din păcate, mai ales acum când avem atâtea probleme financiare, nu putem să facem altceva decât să asigurăm întreţinerea. Când spun probleme financiare mă refer la faptul că nu avem niciun leu aprobat anul acesta pentru investiţii în Gara de Sud. Până la urmă, activitatea si traficul au scăzut foarte mult, astfel că a devenit o gară privată, atât pentru transportul de călători, cât şi marfă. Facem totuşi eforturi să le ţinem baza în limite rezonabile", a spus Ionuţ Stoichescu, director adjunct al Regionalei CFR Timişoara.

image
image

Cele două încăperi ale fostei bijuterii a regionalei, pe post de sală de aşteptare la clasa I, respectiv a II-a, sunt bine ferecate, astfel că pe lângă cele două bătrâne care aşteaptă trenul, gara mai este populată de mai mulţi dulăi. Cei din urmă par să se simtă bine, mai ales că sunt paznici ai unei gări întregi, puţine persoane şi personale mai oprind în sudul Timişoarei.

image
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite