Timişoara: PORTRET / Gianina Tănase ştie cum să învingă muntele

Timişoara: PORTRET / Gianina Tănase ştie cum să  învingă muntele
Timişoara: PORTRET / Gianina Tănase ştie cum să învingă muntele

Tânăra a început să alerge de mai puţin de doi ani, iar acum două săptămâni a câştigat cursa feminină din cadrul Maratonului Piatra Craiului.

PROFIL
Născută. 05.10.1980
Studii. Facultatea de Matematică-Informatică, Universitatea de Vest Timişoara
Job. Programator
Familie. Căsătorită

Membră a clubului „Alternative TM”, club care strânge pasionaţii de tot ce înseamnă munte din Timişoara şi nu numai, Gianina Tănase a început să alerge după ce l-a cunoscut pe Alin.
„Soţul meu e cu alergatul, eu am început să alerg împreună cu el. La Alcatel se organizează un concurs de atletism în fiecare an, cursele sunt de 5.000 de metri la fete şi 10.000, la băieţi. Primii patru la fiecare categorie mergeau la ştafetă la Maratonul DHL, care se ţine la Poiana Braşov. După ce l-am cunoscut pe soţul meu, a mers la acel concurs la Poiana Braşov. Mi se părea foarte fain să te trimită firma la munte şi i-am spus că pentru anul următor mă voi antrena să merg şi eu”, a povestit tânăra.
„Toată iarna trecută m-am antrenat, pentru că eram curioasă dacă pot alerga un semimaraton. Am fost la Praga, am reuşit să termin cei 21 de kilometri. Spre vară, am fost la cursa Buşteni 7.500, unde se aleargă în echipe mixte, acolo am luat locul întâi la egalitate cu o altă pereche din Timişoara”, a spus Gianina Tănase.

Aventură în Piatra Craiului
„La Piatra Craiului am ieşit locul întâi la «open», iar soţul meu a fost locul 13 la categoria sa de vârstă. Eu am fost pe locul 26 per total, în faţa mea erau 25 de băieţi. În total au fost cam 300 de participanţi, dintre care aproximativ 50 de fete. O ştiam pe tipa care a câştigat în ultimele două ediţii, Andrea Dan, care domină maratoanele de bike, schi de tură, alergările montane, tot. Ştiam că ea e cea mai bună şi asta aveam în cap, că trebuie să o întrec”, şi-a amintit Gianina.
Timişoreanca a dominat traseul, însă a avut emoţii pe final. „Eram prima dintre fete. Când mai erau cam cinci kilometri, am văzut cu coada ochiului pe cineva în urma mea. Am crezut că e o altă fată şi am început să alerg tot mai tare, să nu mă ajungă. Nu mai puteam, era noroi pe jos, aveam un şiret desfăcut, dar nu mă interesa. M-a motivat faptul că eram urmărită. Am terminat prima, iar când m-am întors, am văzut că persoana care mă urmărea era un băiat”, a povestit Gianina Tănase.

Întrebări şi răspunsuri

Cum ai ajuns să participi la maratoane pe munte?
Noi oricum mergem pe munte, ne place. Am văzut că sunt multe concursuri de alergări montane. Primul concurs, în afară de cele prin firme, a fost Carpathian Adventure, anul trecut. Mers pe munte, bicicletă, plută plus rapel şi alte lucruri specifice. Apoi am ajuns şi la alergări montane.

Cum te antrenezi în oraş?
Ne antrenăm pe stadion la Ştiinţa, unde alergăm pe plat, iar la stadionul Dan Păltinişanu facem scări. O tură completă de stadion, urcând pe un şir de scări şi coborând pe următorul, înseamnă o diferenţă de nivel de 150 de metri. La trei ture, era ca şi cum am fi urcat în fugă un deal de 500 de metri.

Ce-i place
„Îmi place foarte mult să merg pe munte, să călătoresc. Cred că doar trei sau patru weekend-uri pe an rămânem în Timişoara”, a spus sportiva.

Ce nu-i place
Nemulţumirile tinerei se leagă tot de mersul pe munte. „Nu-mi palce când merg la munte şi văd peturi, hârtii, gunoaie, vetre de foc una lângă alta”, a spus Gianina Tănase.