Inaugurarea primului tronson din autostrada Timişoara-Lugoj s-a amânat: circulaţia se deschide săptămâna viitoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada Timişoara - Lugoj Sursa foto: www.optm.ro
Autostrada Timişoara - Lugoj Sursa foto: www.optm.ro

Anunţată pentru astăzi, inaugurarea tronsonului de 9,5 kilometri din autostrada Timişoara-Lugoj, nu a mai avut loc. Circulaţia va fi deschisă la începutul săptămânii viitoare

Titu Bojin, preşedintele CJT a anunţat la începutul săptămânii că primul tronson din autostrada Timişoara – Lugoj, de 9,5 kilometri, va fi inaugurat joi, în prezenţa premierului Victor Ponta. La o zi după, primul ministru a declarat că nu vine în Timiş pentru a tăia panglica pentru doar 9,5 kilometri. Până la urmă nu a mai avut loc nicio inaugurare. Nici măcar recepţia lucrărilor nu a putut fi predată, pentru că încă se mai lucra pe autostradă.

“Mai sunt câteva lucruri de pus la punct. Este vorba de montarea unor semne de circulaţie, ale unor parapeţi, după ce camioanele constructorilor au ieşit de pe drum, de alte câteva semnaizări la ieşiea de pe autostradă”, a spus Teodor Tudur, şeful Poliţiei Austrăzii Vestului.

Marele avantaj: TIR-urile nu mai intră în Timişoara

Circulaţia va fi deschisă cel mai probabil luni sau marţi. Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi: primul de 9,5 kilometri, care urmează să fie dat în circulaţie săptămâna viitoare, cel de-al doilea fiind de de la Remetea Mare la Lugoj, de 25,6 kilometri.

“Deşi pare o distanţă relative mică, de 9,5 kilometri, acestă bucată din autostradă va avea un impact major pentru circulaţi camioanelor de mare tonaj şi TIR-urilor. Nu vor mai intra prin Timişoara, doar să tranziteze oraşul, nu vor sufoca nici şoseaua de centură, ci se duc direct de la Arad, pe DN 6, în direcţia Lugoj”, a mai spus Teodor Tudur.

Primul tronson din autostrada Timişoara-Lugoj începe în apropierea localităţii Giarmata, în continuarea tronsonului Arad-Timişoara.

Traseul va continua până în apropiere de Remetea Mare, pe Drumul Naţional 6. Pe distanţa de 9,5 kilometri au fost realizate patru poduri, şase pasaje şi 11 podeţe. Lucrările au costat în jur de 250 milioane de lei, din care mai bine de 178 de milioane din fondurile UE.


Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite