Alcatel-Lucent vânează specialişti pentru "turnul de control" al telefoniei europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Angajaţii Alcatel-Lucent stau cu ochii pe reţelele de telefonie din întreaga lume
Angajaţii Alcatel-Lucent stau cu ochii pe reţelele de telefonie din întreaga lume

 Anul provocărilor din industria telecomunicaţiilor aduce specialiştilor bănăţeni noi oportunităţi de angajare, în două centre lansate ieri de prima multinaţională din Banat.

Ajunsă la vârsta majoratului, prima multinaţională din Banat trece probele crizei şi reuşeşte să promoveze examenul de maturitate cu ajutorul unor angajaţi bine formaţi, dornici de dezvoltare. În cei 18 ani de existenţă la Timişoara, Alcatel-Lucent a înregistrat creşteri importante, a primit mii de aplicaţii pentru angajare şi a furnizat servicii pentru operatori din întreaga lume. Anul 2009, puternic zguduit de recesiune, a iscat şi primele proteste ale angajaţilor nemulţumiţi că au fost transferaţi din Alcatel-Lucent spre alte companii.

Multinaţionala deschide anul 2010 printr-o provocare: 160 de noi locuri de muncă, destinate preponderent specialiştilor în administrarea şi monitorizarea reţelelor. „Iniţial, Alcatel-Lucent a venit în Timişoara pentru forţa de muncă ieftină, dar am găsit aici oameni foarte bine pregătiţi, alături de care ne putem dezvolta”, a declarat Raoul Ros, preşedintele Alcatel-Lucent Europa de Sud-Est.

Turn de control al telefoniei europene în Banat

 Angajaţii celor două centre lansate ieri la Timişoara, Centrul Global de Monitorizare pentru Reţele Mobile şi Centrul BT Winston, administrează reţele de telefonie din toată Europa. În "turnul de control" al telefoniei, televizoarele stau în permanenţă pe CNN, monitoarele afişează hărţi detaliate cu reţelele marilor operatori de telefonie din Europa, iar ochii din faţa lor sunt mereu atenţi pentru a observa orice alarmă declanşată în sistem. Toate acestea, pentru că angajaţii celor două centre monitorizează reţele de telefonie şi oferă suport tehnic pentru operatori din Austria, Elveţia, Belgia sau Germania, iar performanţa se măsoară în intervenţii finalizate cu succes, astfel ca utilizatorii de telefonie mobilă sau fixă să poată comunica fără să simtă că în regiunea în care se află a apărut o eroare de sistem, s-a luat curentul, a avut loc un incendiu sau un cutremur.

 Investiţie în pregătirea angajaţilor

„În 2009, am angajat o sută de absolvenţi de facultate, dar în 2010 vom recruta specialişti cu experienţă”, a declarat Klaus Sedlacek, vicepreşedinte Managed Services Delivery. Potrivit acestuia, angajaţii recrutaţi pentru serviciile de monitorizare a reţelelor trec printr-o perioadă de pregătire care ţine între trei şi şase luni şi necesită o investiţie majoră din partea companiei.

Criza nu taie salariile

Angajaţii multinaţionalei primesc, potrivit reprezentanţilor companiei, salarii care ţin cont de piaţă şi de performanţă. „Anul 2010 este unul încărcat de provocări, dar nu vom reduce salariile angajaţilor”, a declarat Raoul Ros. „Periodic, facem studii de piaţă pentru a păstra un nivel salarial competitiv”, a adăugat Ros. Alcatel-Lucent are 1.300 de angajaţi în România, din care 500 lucrează în centre de Cercetare-Dezvoltare şi 310 în servicii.

Alcatel-Lucent a venit în Timişoara pentru forţa de muncă ieftină, dar am găsit aici oameni foarte bine pregătiţi.
Raoul Ros, preşedintele Alcatel-Lucent Europa de Sud-Est

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite