Centura Timişoarei va deschisă de mâine circulaţiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şoseaua de centură va fi deschisă traficului mâine, după ce ani de zile lucrările au stagnat. Lucrarea este finalizată parţial. Primii paşi pentru şoseaua de centură au început în 2002, când licitaţia a fost câştigată de o societate grecească. Firma nu a lucrat aproape nimic, iar la sfârşitul lui 2006 contractul a fost reziliat şi s-a reorganizat o licitaţie care a fost câştigată de firmele asociate Romstrade şi Vectra,

După aproape 10 ani de aşteptări, o parte din şoseaua de ocolire a oraşului este finalizată. Camioanele care vin dinspre Lugoj şi merg spre Arad nu mai trebuie să intre în Timişoara, ocolind oraşul prin zona Aeroportului Timişoara. Din cei 12,6 kilometri de centură, au rămas neterminaţi 1,2 kilometri, de la intrarea pe ocolitoare până la intersecţia cu drumul care merge spre aeroport.

Lucrările vor fi reluate la primăvară

„Aici trebuie realizate două pasaje. Vom relua lucrările la primăvară, iar până la sfârşitul lunii iulie va fi gata centura în totalitate”, a spus şeful de şantier, inginerul Bogdan Partene. În această dimineaţă, utilajele lucrau de zor la sensul giratoriu din zona aeroportului, pentru a se putea deschide circulaţia marţi. „Sensul acesta luni nu era, iar acum este aproape gata”, a mai spus inginerul.

Istorie controversată

Lucrările la şoseaua de centură au început în 2002, când licitaţia a fost câştigată de o societate grecească. Firma nu a lucrat aproape nimic, iar la sfârşitul lui 2006 contractul a fost reziliat şi s-a reorganizat o licitaţie care a fost câştigată de firmele asociate Romstrade şi Vectra, din Braşov.

Lucrarea de la Timişoara i-a revenit firmei Romstrade, care până la începutul acestui an a făcut doar 20 % din lucrare. După clarificarea situaţiei juridice dintre Vectra şi Romstrade, lucrarea a fost preluată de Vectra care a început lucrările la mijlocul lunii mai. Reprezentanţii constructorului spun că nu au întâmpinat niciun fel de greutăţi în executarea lucrării. „Doar s-a schimbat de câteva ori proiectul, în sensul că au apărut cinci sensuri giratorii noi”, a mai spus Partene.  Potrivit inginerilor de pe şantier, centura a fost construită numai cu muncitori aduşi din Braşov.

Niciun muncitor bănăţean

„Am căutat oameni şi de aici, dar nimeni nu a vrut să se angajeze pe o perioadă determinată până terminăm lucrarea”, a spus inginerul. Acesta a mai spus că la şoseaua de centură au lucrat 300 de oameni, cu 100 de camioane de mare tonaj şi cu 80 de utilaje de compactat, excavatoare sau de turnat asfalt.

Centura în cifre

* 12,6 kilometri lungime.
*15 milioane de euro costă lucrările.
* 400.000 de metri cubi de pământ au fost folosiţi.
* 80.000 de metri cubi de piatră spartă s-au băgat în fundaţie.
* 60.000 de metri cubi de balast.
* 30.000 de metri cubi de asfalt.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite