CFR ucide o mină de aur pentru turism: prima cale ferată din ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

BANAT. Traseul Anina-Oraviţa, care ar trebui valorificat turistic, a fost închis pentru că este neprofitabil. Autorităţile din Banatul Montan abandonează o veritabilă mină de aur pentru turism.

Dezbaterea despre importanţa traseului este suspendată între Compania Naţională de Căi Ferate şi Ministerul Culturii, dar niciuna dintre instituţii nu are bani de investiţii.




Mai mult decât o călătorie


Trenul care circulă pe ruta Anina-Oraviţa le oferă pasagerilor mult mai multe decât o călătorie. Calea ferată, cu valoare turistică, a fost construită de austrieci între 1847 şi 1863 pe o distanţă de 33, 4 kilometri, şi are multe lucrări de artă: tuneluri, viaducte, ziduri de sprijin ale versanţilor, tăieturi în munte.

Ruta este recunoscută în Europa pentru frumuseţea peisajului şi vechimea construcţiei, obiectivul fiind şi unul dintre cele mai vechi de pe continent. Astfel de obiective aduc profit administraţiilor din alte ţări de zeci de mii de euro pe an.

image

Ultimul tren

În România, Compania Naţională de Căi Ferate au ajuns la concluzia că trenul nu mai are suficienţi călători aşa că l-a declarat neprofitabil. „Secţia de circulaţie Oraviţa-Anina este inclusă în infrastructura feroviară interoperabilă şi nu face obiectul prevederilor legate de închiriere", a spus Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR" SA, despre posibilităţile de a fi găsite soluţii pentru această rută.

Ultimele curse circulă în aceste zile. Ieri primul tren a plecat din gara Anina la ora 9.10. „Deocamdată, trenul circulă normal, conform graficului. Mai avem două trenuri pe această rută, la 17.12 şi la 22.05", a spus Eugen Croitoru, impegat de mişcare.


Calea Ferată Anina-Oraviţa

Valoare istorică anulată

Viceprimarul din Anina, Nicolae Radu, confirmă că această linie ferată este costisitoare, dar nu este de acord cu închiderea traseului construit pe vremea Imperiului Austro-Ungar. 

Reprezentanţii Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional Caraş-Severin spun că traseul este foarte importantă pentru judeţ, mai ales că, la construirea căii ferate, au contribuit oameni din toată zona. „Pe lângă faptul că este o zonă unicat în ţară şi nu numai, trebuie să ţinem cont şi de faptul că oamenii au contribuit la realizarea acestui monument", spune Dana Bălănescu, consilier superior de cultură. 

Memorii la CFR


În urmă cu o săptămână, la Reşiţa s-a aflat o comisie de la Ministerul Culturii care a încercat să găsească soluţii. „Le-am scris celor de la Ministerul Transporturilor un memoriu, în care am explicat că trebuie să luăm măsuri să salvăm prima linie de cale ferată montană din ţară", a declarat Ljubiţa Raichici, directorul Direcţiei pentru Cultură din Caraş-Severin, care susţine că istoricii din judeţ sunt dezinteresaţi de argumentele CFR în ceea ce priveşte lipsa de eficienţă economică.



Valoarea turistică a liniei a fost ignorată de Compania Naţională de Căi Ferate care a decis închiderea rutei

Calea Ferata Anina-Oraviţa

33, 4 kilometri are traseul primei căi ferate montane din România pe care-l pot admira turiştii

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite