Ministrul Berceanu încă înghite şmecheriile firmelor care lucrează pe autostradă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările executate de FCC Construction şi Astaldi pe autostrada Arad-Timişoara sunt întârziate şase luni. Firmele care lucrează la centura Aradului, FCC Contrucction si Porr Technobau au primit  bani în avans, dar şi aşa sunt întârzieri de nouă luni. Cu toate că ministrul a mai avut până acum patru întâlniri personale cu reprezentanţii constructorilor, lucrurile nu s-au schimbat deloc. Berceanu a vrut să rezilieze contra

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a venit ieri în zona de vest pentru a vedea stadiul lucrărilor la autostrada Timişoara-Arad, dar şi la şoseaua de ocolire a Timişoarei şi la centura Aradului, ultima făcând parte din autostradă. Berceanu s-a declarat mulţumit doar de lucrarea de la centura Timişoarei, acolo unde se lucrează cu ritm alert deşi firma constructoare nu a primit banii.

Ministrul a fost însă foarte acid în declaraţii faţă de firmele care lucrează pe autostrada Timişoara-Arad şi centura Aradului. Cu ocazia vizitei, ministrul a dezvăluit şmecheriile pe care le fac firmele de construcţii în  realizarea autostrăzilor. „În România la licitaţii principalul criteriu este preţul. Aşa se face că vin firme care licitează foarte jos şi apoi trag de timp pentru a creşte valoarea proiectului”, a mărturisit Radu Berceanu.



Potrivit acestuia, un alt tertip folosit de constructori este invocarea lucrărilor arheologice care frânează proiectul. „Dacă apare un loc cu o mică lucrare arheologică nu înseamnă că nu trebuie să lucrezi în altă parte, unde este cale liberă. Toţi ne spun ce nu facem noi, dar nu se uită la ce nu fac ei”, a mai spus Berceanu.

„Ori lucraţi, ori plecaţi”

Ministrul a mai spus că o altă şmecherie a firmelor este reclamarea faptului că nu au primit tot terenul pe care trebuie să lucreze. „Se utilizează tot felul de explicaţii. Noi dăm terenul în proporţie de 50 la sută încă de la început. Nu se lucrează unde este posesia terenului şi cer în partea cealaltă”, a explicat Radu Berceanu modul în care se tergiversează activitatea. Astfel, s-a ajuns în situaţia ca pe Timişoara-Arad să fie o întârziere de jumătate de an, iar pe centura Aradului o întârziere de nouă luni. Cu toate acestea, Berceanu mai îngăduie firmele şmechere şi leneşe. „Se fac tot felul de invenţii pentru a schimba soluţia ca să se schimbe şi preţul. Astfel de lucruri trebuie să înceteze şi să ne ţinem de lucrări. Dacă ultimele angajamente luate nu se transformă în realitate şi nu recuperaţi din întârzieri, cu toată părerea de rău, s-ar putea să ajungem la despărţire”, le-a transmis ministrul constructorilor.

Măsuri dure doar din vorbe

În faţa ziariştilor, ministrul a „măturat” cu managerii firmelor constructoare. „Ştiţi care sunt condiţiile de lucru în România. Dacă credeţi că puteţi să le acceptaţi puteţi să participaţi la licitaţii. Dacă nu puteţi nu e nicio problemă”, a mai spus Berceanu. De faţă cu presa constructorii nu şi-au exprimat nicio nemulţumire faţă de ministru, făcând doar un raport al activităţii. „Am făcut 30 la sută din săpături, iar cu umpluturile suntem la 10 la sută”, a spus Rogelio Sabate, manager pe o parte din proiectul autostrăzii Arad-Timişoara. După vizitele de pe şantier, ministrul şi reprezentanţii firmelor constructoare s-au întâlnit în spatele uşilor închise la Primăria Arad.



image
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite