Timişoara: Autostrada Vestului este construită fără cap

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Drumul spre Occident se termină la Arad. Pentru tronsonul Arad-Nădlac nu este nici măcar fixat traseul.

Urmăriţi ce se întâmplă cu o fermă de melci din Calea Autostrăzii:
Timişoara: EXCLUSIV Sute de mii de melci sunt fugăriţi de autostradă FOTOREPORTAJ



Citiţi alte detalii interesante despre cel mai important proiect de infrastructură din ultimii 20 de ani, din Banat:



În timp ce ungurii încearcă să aducă reţeaua lor de autostrăzi până la graniţa cu România, autorităţile române nu se sinchisesc să lege culoarul IV paneuropean cu autostrăzile din Vest. Lucrările la autostradă au început dinspre Arad spre Timişoara şi continuă pe traseul Timişoara-Lugoj-Deva, unde urmează să se facă exproprierile.


De la Arad spre Nădlac şi mai apoi spre Ungaria nici măcar nu există o idee de traseu. „Nu este absolut nimic, este zero. Sunt studii de traseu şi studii de fezabilitate”, a spus ministrul interimar al Transporturilor, Radu Berceanu, prezent ieri la Timişoara. Pentru realizarea acestui tronson, nu sunt speranţe foarte mari pentru că nu există banii prevăzuţi. „Acum căutăm o sursă de finanţare, sperăm să atragem fonduri europene”, a mai spus Radu Berceanu. Acesta a spus că cea mai mare parte a tronsonului Arad-Sibiu va fi făcută din bani europeni, cu condiţia ca statul să poată contribui cu partea de cofinanţare.

Lucrări cu probleme


Pe tronsonul Timişoara-Arad pe care au început lucrările, constructorul întâmpină greutăţi din cauza lucrărilor arheologice neexecutate şi ale unor exproprieri nerealizate. „Sunt 14 situri pe tot traseul nostru. Sunt 500 de mii de metri pătraţi. Am atacat tot ce s-a putut, dar aşteptăm să se rezolve şi aceste probleme”, le-a transmis oficialilor de la Bucureşti Rogelio Sabatesis, project manager adjunct al FCC Construction, unul dintre antreprenori.


Ministrul Radu Berceanu dă vina pe arheologi în problema siturilor care stau în calea autostrăzii. „În unele locuri sunt vestigii arheologice. Am cerut să ni se spună în timp util dacă este ceva important şi să facem o ocoloire. Din păcate, şi această chestiune la noi a devenit un mijloc de a face cineva nişte bani. În loc să ne bucurăm că o să se dezvolte economia, fiecare se gândeşte cum să mai facă o afacere”, a spus Radu Berceanu.

Ungurii vin în buza României


Vecinii maghiari au găsit soluţii pentru a construi cât mai repede infrastructură pentru tranzit şi transportatori. Un raport al Consiliului Judeţean Csongrad arată că Guvernul Ungariei a dat bani pentru 31 de kilometri de autostradă, de la Szeged la Mako, localitate aflată la mai puţin de 10 kilometri de Timiş şi aproape de vama Nădlac. Încă de anul trecut, autorităţile maghiare au somat Guvernul României să construiască autostrăzi care să se unească în continuare cu reţeaua europeană. Demersul lor a rămas până acum fără răspuns şi fără soluţii.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite