Războiul aeroporturilor. Dezavantajele din Târgu-Mureş: procese, o pistă cu probleme şi competitori în zonă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacă pista nu va fi reparată, din 2017 avioanele mari nu vor putea ateriza la Târgu-Mureş
Dacă pista nu va fi reparată, din 2017 avioanele mari nu vor putea ateriza la Târgu-Mureş

Nu mai puţin de 13 procese a numărat Consiliul Judeţean Mureş, respectiv Aeroportul din Târgu-Mureş cu Aeroportul din Cluj-Napoca. La asta se adaugă faptul că pista necesită reparaţii, altfel, din 2017, avioanele mari nu vor ateriza aici. De câştigat vor avea aeroporturile din Sibiu şi Cluj. În plus, şi Harghita vrea, mai nou, un aeroport internaţional.

 Procese destabilizatoare

Reprezentanţii Aeroportului Avram Iancu din Cluj-Napoca au câştigat deja mai multe procese, fie împotriva Consiliului Judeţean (CJ) Mureş, fie a Aeroportului din Târgu-Mureş, pentru că, susţineau sindicaliştii, conducerea aeroportului clujean, şi apoi instanţele, trebuiau stopate “practicile ilegale” de finanţare a unor activităţi economice ale Aeroportului Transilvania Târgu-Mureş.
Conducerea Consiliului Judeţean Mureş spunea la şedinţa din luna ianuarie 2015 că aeroportul din Cluj şi-a făcut un obicei din a acţiona în instanţă CJ Mureş şi Aeroportul Transilvania, nu mai puţin de 13 procese fiind intentate de reprezentanţii aeroportului din judeţul vecin.

Cauză mutată de la Cluj la Alba

La sfârşitul lunii ianuarie 2015, Înalta Curte de Casaţie şi Justitie a admis cererea de strămutare formulată de Consiliul Judeţean Mureş şi Regia Autonomă Aeroportul Transilvania Târgu-Mureş, în litigiul cu Regia Autonomă Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj Napoca.

În 18 iulie 2013, Regia Autonomă Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj s-a adresat Tribunalului Cluj, pentru anularea Hotărârii CJ Mureş 107/2011, privind încredinţarea serviciului de interes economic general Regiei Autonome Aeroport Transilvania Târgu-Mureş.

“Prin hotărârea pronunţată în 17 iulie 2014, Tribunalul Cluj, ca primă instanţă învestită cu judecarea cauzei, admiţând acţiunea reclamantului, a dispus anularea actului administrativ contestat. Competenţa materială în soluţionarea căii de atac a recursului, formulat împotriva soluţiei pronunţate de Tribunalul Cluj, aparţine Curţii de Apel Cluj Napoca. Consiliul Judeţean Mureş a formulat a cerere de strămutare a judecării litigiului, la instanţa competentă – Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. La termenul de judecată din data de 30 ianuarie 2015, admiţând cererea de strămutare formulată, ÎCCJ a dispus strămutarea judecării cauzei la Curtea de Apel Alba Iulia – Secţia contencios administrativ şi fiscal”, se arată într-un comunicat remis de Biroul de presă al Consiliului Judeţean Mureş, la începutul lunii februarie 2015.


În comunicat se mai arată că recursul promovat împotriva Sentinţei civile nr. 4873/17.07.2014, pronunţată de Tribunalul Cluj, să fie soluţionat de către Curtea de Apel Alba Iulia – Secţia contencios administrativ şi fiscal.

„În privinţa proceselor aflate pe rolul instanţelor de judecată în care este parte şi R.A. Aeroportul Transilvania Târgu-Mureş sau Consiliul Judeţean Mureş, în calitate de autoritate tutelară a Regiei, acestea sunt în curs de desfăşurare astfel încât urmează ca forurile competente să se pronunţe în acest sens”, menţionează acum reprezentanţii CJ Mureş.

Pista care ne-ar putea aduce pierderi
 
În ceea ce priveşte starea pistei de decolare aterizare şi a suprafeţelor de mişcare, în prezent acestea sunt funcţionale, fără nicio restricţie în desfăşurarea normală a traficului aerian, spun cei din conducerea aeroportului Transilvania. Însă, din 2017, s-ar putea schimba situaţia.

  “Trebuie precizat, pentru o informare corectă a opiniei publice faptul că, în cazul în care nu se efectuează reparaţiile capitale necesare la nivelul pistei şi a suprafeţelor de mişcare până în anul 2017, ar putea interveni unele restricţii de operare, aceste restricţii vizând avioanele de mare capacitate, precum Airbus A320 sau Boeing 737-800”, mai spun astăzi membri de conducere ai Consiliului de Administraţie a aeroportului.


În acest moment, Regia Aeroportului şi Executivul Consiliului Judeţean Mureş caută surse surselor de finanţare pentru efectuarea reparaţiei capitale pe care pista de aterizare-decolare şi suprafeţele de mişcare le necesită, pentru a putea dezvolta în continuare traficul aerian fără restricţii.

Poarta aeriană a Transilvaniei?

Aeroportul din Târgu-Mureş a fost creat în 1936. Prin HG. 398 din 1997 aeroportul a fost transferat sub tutela Consiliului Judeţean Mureş. Din mai 2006, aeroportul a devenit Aeroportul Transilvania Târgu-Mureş” şi se dorea a fi poarta de intrarea aeriană în Transilvania.

În anul 2011 Aeroportul “Transilvania” Târgu-Mureş a înregistrat un record în ceea ce priveşte numărul pasagerilor deserviţi, respectiv 256.713 pasageri, triplu faţă de anul 2010.

Aeroportul „Transilvania” dispune de un terminal cu o suprafaţă  de 2.800 mp, un număr de 8 ghişee check in şi o capacitate de deservire a aerogării de 400 de pasageri pe oră, respectiv 800.000 pe an.
 

Citiţi şi

EXCLUSIV Dragoste? Un român disperat să ajungă la iubita din Londra a fentat securitatea Aeroportului Cluj, a fugit pe pistă şi şi-a făcut selfie în cabina piloţilor

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite