Târgu-Mureş: Lui Marius Pop îi place să dezvolte afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Se descrie ca fiind un fan al căilor inovative de a face lucrurile, al companiilor şi mai ales al oamenilor care au puterea de a fi ei înşişi.

„Am 25 de ani din care vreo şapte i-am petrecut jucând handbal, vreo trei ca voluntar şi vreo patru în business development”, aşa începe povestea lui Marius, un tânăr târgumureşean, pasionat de domeniul consultanţei în vânzări şi de modalităţile inovatoare de a dezvolta o afacere. „Am făcut trei ani de voluntariat pentru că vroiam să câştig experienţă practică şi să mă diferenţiez de colegii mei care studiau managementul. La 22 de ani conduceam un ONG, iar în echipa mea aveam 40 de oameni. Până atunci „şeful” era în mintea mea acel personaj pe care lumea, inclusiv eu, dă vina pentru lucrurile care merg prost într-o organizaţie. Ei bine, atunci am avut şansa să văd cum e pe partea cealaltă a baricadei, unde nu mai ai ce reproşa şi trebuie să contribui tu la bunul mers al lucrurilor. În ONG-ul respectiv am prins gustul pentru business development, mai exact dezvoltarea unei organizaţii cu toate procesele ei, prioritar centrat pe zona de marketing şi vânzări. La momentul în care am preluat conducerea ONG-ului respectiv situaţia era foarte gravă fiind nevoie de cineva foarte dedicat şi suficient de nebun încât să creadă în viitorul organizaţiei şi s-o facă să meargă. Astfel am avut la dispoziţie un an şi jumătate de „joacă”, cu nenumărate experimente prin care mi-am rafinat flerul comercial şi antreprenorial”, povesteşte Marius.

Arta de a dezvolta afaceri

După un premiu obţinut pentru rezultate excepţionale în ONG-ul din care a făcut parte, Marius a decis să se specializeze în arta de a dezvolta afaceri. „M-am regăsit foarte bine în rolul de a veni cu idei, de a le pune în practică astfel încât un business să crească. Aşa că am trecut într-o „ligă superioară”, alegând să fac acelaşi lucru, de această dată pentru o companie de prestigiu în domeniul consultanţei în vânzări şi management. A fost o şcoală pentru mine pentru că nu mai eram înconjurat de tineri ci de consultanţi seniori cu 10 ani de experienţă în domeniile lor. Realizările au fost parteneriate încheiate cu multe companii de top din România. Amintesc aici de Petrom, Price WaterHouse Coopers, Proges, Benvenuti, BRD şi lista poate continua”, spune acesta. Actualmente Marius  îi ajută în continuare pe oameni să vândă, prioritar online, ca freelancer pe copywriting şi marketing online.

Întrebări şi răspunsuri:

Ce banc crezi că se aplică realităţii cotidiene?
M.P.: Doi consultanţi. Primul consultant întreabă: cum se face treaba asta că nu o înţeleg? Acesta răspunde: păi spune-mi ce anume ca să îţi pot explica. Răspuns: lasă-mă că de explicat ştiu şi eu numa nu înţeleg. Asta ca referire la cât sunt de rari consultanţii din orice domeniu care ştiu cu adevărat ce vorbesc. 

Cine sunt pentru tine, oamenii model în domeniul consultanţei?
M.P.: Îmi plac mult oamenii care s-au retras în consultanţă după ce au avut rezultate extrem de bune în afaceri. Ca antreprenori români, îl admir pe Marius Ghenea, iar din afară îmi plac Richard Branson, Steve Jobs, Jack Welch şi Jeffrey Gitomer. Mă încântă să citesc şi să studiez despre fiecare.

Ce-i place: Stilul autentic şi original de a face lucrurile. Îmi place să dezvolt afaceri, să vând şi să îi ajut pe alţii să vândă. Admir la oameni perseverenţa în a urma lucrurile în care cred, chiar şi atunci când asta îi privează de beneficiile cotidiene urmărite de noi toţi cum ar fi statutul social, siguranţa, banii.

Ce nu-i place:
Nu îmi place falsitatea, mai exact momentele în care acţiunile şi spusele unei persoane se lovesc cap în cap, sau momentele cineva este incapabil să îşi asume consecinţele propriilor greşeli. Pot spune asta e una din principalele surse a problemelor economice din ziua de azi.

Profil:
Născut: 25 septembrie 1984, Târgu-Mureş
Studii: Universitatea Petru Maior, Management
Familie: Necăsătorit

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite