Târgu-Mureş: Consilierii judeţeni, obligaţi să circule cu autobuzul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Guvernul a înjumătăţit cota de benzină alocată consiliilor judeţene. În aceste condiţii, angajaţii de la Consiliul Judeţean Mureş şi-au făcut abonamente pe transportul în comun şi merg cu autobuzul pe teren.

Angajaţii Consiliului Judeţean Mureş nu se mai pot bucura de confortul maşinilor de serviciu. Conducerea instituţiei s-a văzut nevoită să înjumătăţească cheltuielile cu carburanţii, astfel că maşinile de serviciu au devenit un lux pentru angajaţi. „Ni se reduce cota de carburanţi la jumătate, şi asta cu toate că, până acum, nu am consumat mult pentru o instituţie. Consiliul Judeţean are cinci maşini în dotare, iar până acum, pentru fiecare, erau subvenţionaţi câte 300 litri de carburanţi. Ne descurcam cât de cât", a declarat Lokodi Edita, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

750 de litri pe lună

Reducerea cu 50% a cotei de carburanţi i-a determinat pe angajaţii Consiliului Judeţean să circule cu autobuzul pe distanţe mici. În caz contrar, benzina ar fi insuficientă pentru deplasările importante, în zone aflate la mare distanţă de Târgu-Mureş. „În momentul de faţă ne sunt subvenţionaţi 150 de litri  de carburanţi pe lună, de maşină, ceea ce însemnă, practic, două drumuri către Bucureşti. Noi, colegii, ne-am înţeles între noi să nu mai folosim maşinile de serviciu pe raza oraşului, decât atunci, când distanţele sunt mari. În rest, apelăm la transportul în comun", a mai spus preşedinta CJ.

De la începutul lunii, angajaţii CJ au fost nevoiţi să scoată bani din buzunarul lor pentru a-şi plăti abonamentul de transport în comun pe care îl folosesc în interes de serviciu. Un abonament pentru o singură linie costă 65 de lei pe lună, în timp ce pe toate liniile preţul urcă la o sută de lei.

Reduceri la nivel naţional

Decizia diminuării consumului de carburanţi este prevăzută de o ordonanţă de urgenţă, care vizează reducerea cu 20% a cheltuielilor cu bunuri şi servicii la nivelul tuturor autorităţilor şi instituţiilor publice din România. Totuşi, la Mureş nu s-a pus problema disponibiizării celor cinci şoferi care conduc maşinile instituţiei, deşi, practic, au cam rămas fără obiectul muncii.

Măsura reducerii cotei de carburanţi a fost luată din cauză că, la nivel naţional, au existat discrepanţe extrem de mari între preşedinţii unor consilii judeţene care au avut un consum aproape nelimitat de carburanţi şi cei care au consumat, lunar, până la 200-300 de litri de combustibil.

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite