Târgu-Mureş: Factura la întreţinere, o bucurie pentru sute de mureşeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Locatarii din strada Petru Dobra nu se tem de facturile la întreţinere
Locatarii din strada Petru Dobra nu se tem de facturile la întreţinere

Locatarii care au semnat convenţia individuală cu Energomur au de plătit facturi mai mici la întreţinere. Ei nu se mai tem nici de somaţiile Energomur.

Acum, când Energomur, furnizorul de apă caldă şi agent termic somează circa 120 de asociaţii de proprietari cu datorii la plata utilităţilor, peste 100 de familii mureşene aşteaptă cu zâmbetul pe buze factura la întreţinere. Motivul lipsei de griji este convenţia individuală pe care aceştia au semnat-o cu Energomur. Avantajele acestui contract semnat direct cu furnizorul sunt multiple, dar principalul beneficiu o reprezintă scăderea considerabilă a facturilor la apă caldă şi căldură.

Plătesc doar cât consumă


Petre Balade are 71 de ani şi este preşedintele Asociaţiei de proproietari 647 din strata Petru Dobra nr.13. Intuind că vor veni vremuri de criză economică, bătrânul şi-a convins vecinii să semneze această convenţie individuală.

Suntem primul bloc din oraş care am semnat convenţia, iar din această iarnă plătim facturile conform acesteia. Eu am plătit în luna decembrie pentru trei persoane 130 de lei apă caldă şi încălzire, foarte puţin comparativ cu alte blocuri, deoarece plătim doar cât consumăm, nu şi pierderile de pe reţea. Un alt avantaj e că dacă vreun vecin acumulează restanţe poate fi debranşat fără să ne afecteze pe restul locatarilor”, spună administratorul. 

Adio pierderi de pe reţea

Lena Potcoavă de 53 de ani locuieşte în blocul 27 de pe strada Petru Dobra, bloc în care acea convenţie intră în vigoare din luna aceasta. Facturile pe lunile trecute sunt însă uriaşe.

Am avut de plătit 480 de lei pentru cinci persoane la încălzire, iar pensia mea de boală este de 580 de lei.Dacă mai pun şi factura la curent nu mai rămân cu nimic. Am decis cu toţi vecinii să semnăm acea convenţie individuală tocmai pentru a nu plăti aşa de mult. În fiecare lună pe factură ne apăreau câte 16 sau 20 de lei pierderi la apă caldă, pe care trebuia să le plătim pe lângă ceea ce consumam efectiv. Nu e normal în condiţiile în care am schimbat pe banii noştri ţevile din bloc. Sper ca din această lună să plătim doar ce consumăm fiecare, iar facturile să fie mai mici”, a spus locatara.


Ce presupune convenţia individuală?


Pentru a putea semna această convenţie individuală, locatarii trebuie să aibă verificarea metrologică a contoarelor de apă caldă din apartamente, iar apoi reprezentanţii Energomur vor determina echivalentul termic de consum pentru fiecare apartament. Procedura este gratuiră, iar semnatarii trebuie să rămână minim 10 ani în sistemul termic centralizat. 

„Până în prezent locatarii a 110 apartamente din oraş, au semnat această convenţie individuală. Practic noi facturăm după acest contract pentru 11 blocuri, dar mai sunt şi alte 100 de cereri din partea altor locatari, care sunt în curs de derulare”, a spus Bota Edit, purtător de cuvânt al Energomur.


Somaţiile Energomur continuă

Furnizorul de apă caldă a somat alte şapte asociaţii de proprietari din oraş. Dacă în termen de şapte zile locatarii nu achită datoria de 508.765,65 de lei riscă să rămână fără apă caldă şi mai apoi şi fără încălzire.

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite