Târgu-Mureş: Plan cu iz SF pentru o primărie eficientă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Târgu-Mureş: Plan cu iz SF pentru o primărie eficientă
Târgu-Mureş: Plan cu iz SF pentru o primărie eficientă

Primăria Târgu Mureş cheltuie anual 28 miliarde lei vechi pentru salariile angajaţilor.  Pentru economii la buget va fi lansat “oraşul digital”, proiect prin care cetăţenii vor beneficia de servicii direct prin Internet.

Primarul municipiului Dorin Florea a prezentat ieri principiile de bază pentru reducerea cheltuielilor Primăriei Târgu Mureş. Florea a detaliat şi direcţiile de urmat decise la grupul de lucru de la Buşteni desfăşurat la finalul sătpămânii trecute între reprezentanţi ai administraţiilor locale şi ai Ministerului Finanţelor. Primarul Târgu Mureşului a insistat că nu vor fi concedieri, dar a vorbit despre reaşezări de personal şi externalizarea unor servicii.

Cât costă angajaţii Primăriei?

Conform edilului şef Primăria Târgu Mureş are un nivel mediu al structurii de personal şi cheltuielilor bugetare, raportat la alte administraţii locale din ţară, şi alocă drept fond de salarii 2.800.000 lei anual pentru 200 de angajaţi. Florea a admis că împreună cu serviciile publice din subordine numărul oamenilor subordonaţi administraţiei locale poate ajunge spre 350-400 şi a reiterat primele servicii ce vor fi externalizate sau privatizate: serviciul public de administrare parcuri şi zone verzi şi administraţia cimitirelor. De asemenea, în cazul în care Ministerul Administraţiei şi Internelor nu va clarifica urgent proiectul poliţiilor locale, şi angajaţii Poliţiei Comunitare vor trebui să-şi găsească de lucru. “Este un plan de măsuri pe doi ani, nu vor fi oameni daţi afară imediat. Am convenit asupra a două principii: primăriile să poată asigura serviciile de bază către cetăţeni conform cadrului legal şi eficienţa – gradul de instruire a personalului. Voi prezenta Consiliului Local proiecte de hotărâri pentru externalizarea, privatizarea prin licitaţii a unor servicii”, a mai spus Dorin Florea, care a atras atenţia că în ultimii doi ani ponderea cheltuielilor cu personalul la nivel naţional a crescut de la 5,8% spre 9% din Produsul Intern Brut.

Moduri de economisire

Primarul a mai promis ieri că în maxim două luni va funcţiona oraşul digital, proiect prin care locuitorii oraşului vor putea beneficia de o gamă extinsă de servicii prin intermediul site-ului Primăriei. Mai mult, Florea a anunţat un alt proiect ce va trebui avizat de CL: parteneriat cu bănci comerciale prin care locuitorii vor primi carduri prin intermediul cărora vor avea acces la serviciile publice gen Complex Weekend, Piscina Mircea Birău, plata parcărilor etc. sau de pe care plăţile pentru diferite taxe sau impozite le-ar putea fi debitate automat direct din conturi.


De ce trebuie tăiate cheltuielile?

Reducerea cheltuielilor bugetare este unul din angajamentele principale ale Guvernului în discuţiile cu Fondul Monetar Internaţional. Acesta a cerut ca ponderea cheltuielilor cu personalul bugetar să scadă la 6% din PIB. Cheltuielile de personal au totalizat 24,9 miliarde de lei în primele şase luni din acest an, în creştere cu 12% faţă de perioada similară din 2008. În plus, primăriile vor avea două tipuri de bugete: unul multianual de dezvoltare cu fonduri pentru investiţii şi un buget de funcţionare care să asigure cheltuielile necesare indiferent de veniturile proprii ale administraţiei publice locale.

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite