Începe digitalizarea serviciilor administrative mureşene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După „Târgu-Mureş – oraş digital”, proiectul prin care localnicii sunt la un click distanţă de plata taxelor locale, judeţul nostru va intra în era digitală prin demararea proiectului de Servicii publice electronice pentru cetăţeni, instituţii şi firme.

În urma contractului de finanţare încheiat între Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Prefectura Mureş, judeţul nostru va primi bani pentru digitalizarea serviciilor. Derulat de Prefectura Mureş, proiectul este în valoare de 2.406.000 lei, cu o valoare eligibilă şi nerambursabilă de 1.950.000 de lei. Pe lângă banii europeni primiţi, Prefectura contribuie cu plata TVA-ului, adică 456.422 de lei. Proiectul de digitalizare a serviciilor administrative judeţene constau în crearea unui sistem electronic de tip e-administraţie, care să răspundă furnizării unui număr de şapte servicii electronice interactive noi către instituţii şi chiar către mediul de afaceri.

Comunicarea între instituţii şi oameni va fi mult facilitată de acest portal web extins. Practic, va fi un sistem public, accesibil de către toată lumea. Proiectul există din 2009, abia acum a fost aprobat şi va fi încheiat în doi ani, noi sperăm chiar mai puţin, pentru că deja am aşteptat cam mult până să începem să-l demarăm”, au declarat reprezentanţii Prefecturii Mureş.

Astfel, începând cu luna viitoare (când va fi demarat proiectul), atât instituţia Prefecturii cât şi toate cele 91 de primării de comune din judeţ vor fi dotate cu staţii de lucru care le vor permite tuturor utilizatorilor de internet să înregistreze petiţii, să programeze audienţe, să verifice rapoartele instituţiilor în cauză sau să îşi exprime părerea pe forumul portalului web al Prefecturii.

Pentru ultimele noutăţi din Mureş, click pe poza de mai jos:  

logo ads
Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite