Târgu-Mureş: Doar 70 de administratori de asociaţii din aproximativ 400 au atestat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Târgu-Mureş: Doar 70 de administratori de asociaţii din aproximativ 400 au atestat
Târgu-Mureş: Doar 70 de administratori de asociaţii din aproximativ 400 au atestat

De la 1 ianuarie 2010 şefii de bloc fără diplomă nu vor mai putea exercita această funcţie.

Reprezentanţii Primăriei Târgu Mureş au înmânat, ieri, diplome de absolvire pentru 40 de administratori de asociaţii de proprietari. În municipiu, din cei circa 400 de administratori existenţi, doar 70 sunt atestaţi până în prezent. Dumitru Rus, şeful biroului de control şi relaţii cu asociaţiile de proprietari din primărie a explicat că, potrivit legii acest curs a fost organizat de Centrul de Instruire Transilvania, cu avizul ministerelor Muncii şi a Educaţiei.

„Cu o lună în urmă s-a aprobat, prin hotărâre de Consiliu Local,  metodologia de atestare, afişată pe site-ul Primăriei, care obligă ca până la sfârşitul anului, toţi administratorii de asociaţii de proprietari să fie atestaţi, altfel îşi pierd funcţia”, a spus Dumitru Rus. El a arătat că acţiunea de ieri s-a vrut a fi un mesaj către comunitate, în condiţiile în care s-a constatat că administratorii târgumureşeni nu îşi fac datoria şi nu-şi înţeleg menirea. Mulţi dintre ei sunt foşti administratori de asociaţii de de locatari de pe vremea comunismului şi nu înţeleg că pentru orice reparaţie nu se mai apelează la Primărie şi că aceasta trebuie rezolvată în cadrul entităţii juridice care acum este asociaţia de proprietari. Ca atare, principala lor atribuţie nu mai este să adune banii de întreţinere ci administrarea proprietăţii comune.

Haosul asociaţiilor


Pe de altă parte se tot face confuzia între preşedinte şi administrator de asociaţie. Unii dintre ei sunt „preşedinţi de paie”, căci preşedintele poate fi şi administrator, însă reciproca nu e valabilă. Absolvenţilor cursului de administrator li s-au prezentat fişele posturilor atât a lor cât şi a preşedinţilor de asociaţii. „N-ar fi rău ca şi preşedinţii să se mai şcolarizeze”, spune Dumitru Rus.  Acesta a mai precizat că în ultima vreme se tot înfiinţează asociaţii de proprietari, care se desprinde din asociaţiile cele mari, fără acordul Adunării Generale. Aceste desprinderi generează probleme de patrimoniu şi de datorii.

Propunere legislativă
Primăria Târgu Mureş va înainta o propunere legislativă, prin care diviziunea minimă pentru o asociaţie de proprietari să fie blocul şi nu scara de bloc. Unul din argumente ar fi acel program de reabilitare termică a blocurilor, unde e necesar acceptul tuturor locatarilor, iar în oraş sunt blocuri în care sunt 4-5 asociaţii de proprietari, iar dacă se opune una dintre scări proiectul cade.


Cine poate deveni administrator


Obţinerea atestatului de administrator este permisă oricărei persoane care are minim studii medii, nu are cazier judiciar şi are o diplomă de absolvire a unui curs de administrator de imobile. Administratorii aflaţi deja în funcţie, care vor să-şi continue activitatea trebuie să susţină un test grilă, la care să obţină minim nota şase.

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite