Târgu-Jiu: A mers în acest an 1400 de kilometri cu bicicleta

Târgu-Jiu: A mers în acest an 1400 de kilometri cu bicicleta

Este proiectant şi toată ziua şi-o petrece la birou, în faţa calculatorului. Cu toate acestea are o condiţie fizică de invidiat, la vârsta de 50 de ani pe care o are. În acest an a mers cu bicicleta 1400 de km. şi a urcat pe cel mai înalt vârf din România.

A parcurs numai în acest an 1400 de kilometri pe bicicletă şi speră că va ajunge să străbată 2000 de km până la începutul sezonului rece, când îşi va trage bicicleta pe dreapta şi îşi va pune schiurile. Cristian Gâlmă locuieşte în Târgu-Jiu şi este proiectant. Îi plac foarte mult drumeţiile şi muntele. În fiecare săptămână îşi ia bicicleta şi face o plimbare până la Baia de Fier sau până la Petroşani. Într-o singură zi reuşeşte să parcurgă într-o astfel de cursă şi 140 de kilometri. „Am urmărit la televizor Turul Franţei şi mi-am dorit şi eu un echipament ca cel al cicliştilor care participă la această competiţie şi l-am cumpărat. De doi an am reluat drumeţiile cu bicicleta, pentru că am găsit un prieten şi mergem împreună o dată sau de două ori pe săptămână. De Paşti am urcat la Straja cu bicicleta. Am auzit că se face Drumul Crucii din Lupeni şi m-am gândit să facem acest traseu cu bicicleta. Aş vrea să devină o tradiţie şi ca în în fiecare an de Vinerea Mare să urc cu bicicleta la Straja“, ne spune Cristian Gâlmă.

A muncit la reparat de lădiţe ca să-şi cumpere prima bicicletă

Îmbrăcat în echipamentul special de ciclist, Cristian Gâlmă este o prezenţă insolită pe drumurile din judeţ. Merge cu bicicleta de plăcere pentru a-şi menţine condiţia fizică. Îşi aduce aminte că primele expediţii cu bicicleta le-a făcut în liceu. A lucrat la reparat de lădiţe pentru a-şi cumpără o bicicletă bună. „În liceu am văzut o carte despre istoria ciclismului şi primii ciclişti. Am lucrat o lună la reparat de lădiţe şi am strâns 1500 de lei din care mi-am cumpărat o semicursieră. Plecam cu prietenii în diverse expediţii. În facultate am mai mers cu bicileta, iar apoi am întrerupt pentru că am început serviciul“, ne povesteşte biciclistul. Atunci când vine sezonul rece, proiectantul îşi trage bicicleta pe dreapta şi îşi îşi pune schiurile. Iarna trecută a petrecut 20 de zile pe pârtia de schi.
A urcat pe cel mai înalt vârf din ţară

O altă pasiune a lui Cristian Gâlmă este muntele. În aceast an a parcurs şapte trase montane în Munţii Parâng, Făgăraş şi Căpăţâni. A reuşit să urce şi pe cel mai înalt vârf din ţară, Moldoveanu, după ce anul trecut a fost pe vârful Negoiu, al doilea ca înălţime. „Cel mai lung şi obositor traseu a fost până pe vârful Moldoveanu, pentru că este cel mai înalt vârf din ţară. Am urcat în trei zile cu popasuri. Era singurul vârf pe care nu urcasem. Îmi place mai mult să merg trasee mai necunoscute, pe poteci ciobăneşti“, ne povesteşte Cristian Gâlmă. Dragostea pentru natură l-a deteminat să ajungă anul trecut până în Statele Unite ale Americii şi să viziteze patru rezervaţii naturale. I-a plăcut foarte mult pentru că natura este respectată: „Totul este pus în valoare. Locurile de campare şi punctele de informare sunt foarte bine puse la punct. Nimic nu este lăsat la voia întâmplării. Am urcat în America pe vârful unui munte la o înălţime de 3875 de metri. Sunt nişte munţi spectaculoşi“.