Târgu-Jiu: Portret/ Antrenorul de orientare turistică

Îi învaţă orientarea turistică pe tinerii pasionaţi de drumeţiile montane. Alexandru Cănăvoiu este vicepreşedintele Asociaţiei Hai-Hui şi un pasionat de drumeţiile montane, precum şi de alpinism.

A colindat aproape toţi munţii din România. Alexandru Cănăvoi a început să meargă în drumeţii montane din timpul liceului. A trecut prin multe peripeţii. „Aveam un grup de prieteni împreună cu care făceam drumeţii montane. Am trecut prin foarte multe peripeţii. Una dintre acestea a fost atunci când ne-a prins furtuna în vârful muntelui în Făgăraş. A trebuit să stingem telefoanele ca să nu atragem fulgerele. Am făcut un traseu de şase ore în două ore, ca să scăpăm de furtună pentru că nu aveam unde să ne adăpostim. Până la urmă, am ajuns cu bine la un o cabană. Am făcut multe drumeţii în timpul liceului. Plecam în fiecare week-end. Luam cortul în spate şi plecam în munte. Căutăm în special locurile care nu erau populate“, îşi aminteşte Alexandru. S-a întâlnit de multe ori şi cu animale sălbatice, dar nu a fost atacat niciodată. „Am văzut urşi, bursuci, vulpi, cerbi şi de şerpi nu mai vorbesc. Am văzut şi un cal mâncat de lupi.Nici urşii nu mă mai impresionează. Dacă suntem mai mulţi, facem zgomot cu beţele de traking sau cu orice obiect care scoate zgomot. Important este să-ţi anunţi prezenţa în zona pentru ca acesta să nu se sperie. Nu am fost niciodată atacat de un animal“, ne povesteşte Alexandru.

Vicepreşedintele Asociaţiei Hai-Hui

S-a înscris în urmă cu cinci ani în Asociaţia Hai-Hui şi acum este vicepreşedintele organizaţiei. Aelexandru se ocupă de pregătirea tinerilor care vor să înveţe orientarea turistică. „Mă ocup cu antrenamentul membrilor şi simpatizanţilor clubului, atât pe hartă, cât şi pe viză, adică pe gradele busolei. Sunt 12 elevi care vor să participe la concursurile de orientarea turistică. E o activitate uşoară, dacă îţi place. Trebuie să ai îndemânare şi o condiţie fizică bună, pentru a parcurge cât mai repede traseul. Am participat la multe concursuri de orientare turistică şi am reuşit să mă clasez pe primele locuri. Fiecare concurs se termină cu un foc de tabără“, spune vicepreşedintele asociaţiei.

Practică escalada

Alexandru practică mai nou escalada. „În urmă cu trei ani am început să practic alpinismul, în special escalada, în cadrul concursurilor organizate de Federaţia Română de Turism, Sport şi Ecologie. Am participat la multe concursuri în Munţii Făgăraş, Parâng Vâlcan, Şiureanu. Niciodată nu am suferit vreun accident. Cel mai înalt vârf pe care l-am urcat a fost Parângu Mare, care are o înălţime de 2519 metri. În Făgaraş a fost cel mai dificil traseu pe care l-am parcurs. Drumul până în vârf este foarte obositor, dar ,când ajungi la capăt şi vezi că eşti deasupra lumii, simţi că pluteşti şi te încarci cu energie“

Întrebări şi răspunsuri

Pe lângă munte, eşti pasionat şi de realizarea de site-uri. Câte pagini web ai realizat şi ce proiect ai în acest domeniu?
Primul site l-am realizat în anul 2002, după care a devenit o adevărată pasiune. În prezent sunt administratorul site-ului Asociaţiei Hai-Hui, care este şi cel mai complex. Am în proiect să fac un site cu harta României şi vârfurile montane pe care le-am urcat. În plus vom adăuga fotografii din timpul expediţiilor pe vârfurile respective.

Mai sunt tinerii interesaţi de petrecerea timpului liber în mijlocul naturii?
Sunt puţini care vor să se înscrie în asociaţie şi să practice drumeţiile montane, deoarece au alte preocupări, cum ar fi să piardă timpul în baruri sau în discoteci. Avem o colaboarare cu un liceu din Târgu-Jiu. Atunci când organizăm acţiuni, elevii ne sprijină. Ultima a fost pe Cheile Sohodolului, de unde s-au strâns foarte multe deşeuri. Am găsit chiar şi două chiuvete aruncate.

Profil

Nume. Alexandru Cănăvoiu
Născut. 03.05.1987, la Târgu-Jiu
Studii. Student la Facultatea de Marketing Târgu-Jiu.