Târgu-Jiu: Observator astronomic şcolar la Bumbeşti-Jiu

Acesta va fi destinat în primul rând elevilor, dar are toate şansele să devină şi un punct de atracţie turistică. Terenul va fi pus la dispoziţie de primărie, iar dotările necesare observării bolţii cereşti vor fi asigurate de Societatea Astronomică Română de Meteori Gorj.

Elevii Şcolii Generale Nr. 1 din Bumbeşti-Jiu au primit astăzi vestea că în oraşul lor va fi construit primul observator astronomic care va găzdui telescoape performante cu ajutorul cărora pot să studieze zilnic evoluţia corpurilor cereşti.

Uşa observatorului, deschisă interesaţilor

În perioada următoare, vor începe lucrările la primul Observator Astronomic Şcolar. Acesta va fi amplasat pe fundaţia unei foste magazii din cadrul Şcolii Generale Nr. 1 din Bumbeşti-Jiu. Aici vor fi aduse câteva telescoape ale Astroclubului Societăţii Astronomice Române de Meteori (SARM) Gorj, însă avem în vedere şi achiziţionarea unui mic planetariu, necesar iniţierii elevilor în observarea bolţii cereşti, dar şi o staţie meteo. Se lucrează  la un plan de evenimente pentru atragerea elevilor şi tinerilor spre studiul astronomiei“, declară Marcel Jinca, cel care coordonează astroclubul SARM Gorj.

Acesta speră ca lucrările să fie terminate în luna aprilie a acestui an, pentru a fi marcată campania intitulată Global Astronomy Mounth 2011.

Primarul din localitate spune că această investiţie este benefică pentru cei pasionaţi de astronomie. „Cu siguranţă vom da sprijinul cuvenit pentru a pune la dispoziţie terenul pentru acest observator, pentru că este un lucru benefic pentru cei pasionaţi de acest domeniu. Copiii sunt pasionaţi de cunoaştere, chiar şi eu am participat la evenimentele de până acum pentru a le da mai multa încredere. Sunt lucruri inedite în acest univers care nu trebuie să fie ratate de nimeni“, a precizat Constantin Bobaru, primarul oraşului Bumbeşti-Jiu. Lucrările de aproximativ 5.000 de lei vor fi realizate cu ajutorul oamenilor de afaceri din oraş. Orice sponsor este aşteptat cu braţele deschise.

Astroclubul SARM Gorj desfăşoară în judeţ, timp de două săptămâni, campania intitulată „Globe at Night“, în cadrul căreia elevii au ocazia să facă observaţii pe cer în timpul nopţii şi să înveţe totul despre poluarea luminoasă. Campania se va desfăşura şi săptămâna viitoare, în funcţie de evoluţia vremii, în Târgu-Jiu, Târgu-Carbunesti, Motru şi Muşeteşti.

Târgu-Jiu