Târgu-Jiu: Elevii codaşi, puşi la panoul ruşinii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La sfârşitul anului şcolar, 250 de tineri gorjeni au aflat că vor repeta clasa, iar 1.229 vor da corigenţe în toamnă. Cei mai mulţi repetenţi sunt de nivel gimnazial, iar 42 de elevi aflaţi în această situaţie provin de la Şcoala Generală Voievod Litovoi din Târgu-Jiu.

Inspectorii şcolari spun că mulţi care sunt înscrişi la cursuri cu frecvenţă redusă au plecat în străinătate rămânând astfel cu situaţia neîncheiată. Pe de altă parte copiii care învaţă la cursurile obligatorii sunt de etnie romă, iar părinţii acestora au plecat peste hotare şi au rămas în grija bunicilor sau altor rude.
 „Părinţii lor pleacă la muncă în străinătate împinşi de sărăcie, iar copiii lor nu reuşesc să se adapteze mediului şcolar. Mulţi au absenţe şi dificultate la română, matematică, istorie şi geografie“, a declarat Cristinel Gârdu, inspector şcolar pe problemele rromilor. Printre elevii care se află în această situaţie se regăseşte şi Gabriel Rădulescu, în vârstă de 13 ani. Băiatul va fi nevoit să repete clasa a şasea deoarece a rămas corigent la tehnologie, fizică şi română. „În primul semestru la tehnologie şi fizică am avut media şapte, iar pe al doilea semestru m-a jignit doamna profesoară pentru că am întârziat la ore şi nu m-am mai prezentat la şcoală“, spune elevul. La nivelul unităţii de învăţământ funcţionează Centrul de Resurse pentru Educaţie Incluzivă având drept scop reducerea cazurilor de abandon şi de reintegrare în şcoală a elevilor de etnie rromă. „Sunt mediator în cadrul acestui centru şi am luptat ca să atrag copiii către şcoală. În ultimul an abandonul s-a redus cu 30 la sută. Am încercat să-i conving pe dascăli să-i asculte din nou pe copii şi să fie mai înţelegători cu ei“, a precizat Ion Mihai, mediator şcolar pentru rromi.


80 de corigenţi la „Tudor Arghezi“


De la Colegiul Naţional „Tudor Arghezi“ (CNTA) din Târgu-Cărbuneşti 53 de copii nu au reuşit să treacă la un obiect, 27 la două obiecte, 18 nu au promovat la trei materii, iar şapte au abandonat şcoala. Cei mai mulţi elevi, 61, nu au reuşit să treacă la matematică, 22 sunt corigenţi la chimie, 12 la informatică, iar restul au corigenţe la franceză, română, geografie, engleză şi latină. Potrivit directorului CNTA, Gabriel Birău, elevii de clasa a IX-a sunt cei mai slab pregătiţi: „12 elevi din primul an de liceu sunt corigenţi la matematică. Majoritatea au venit din zonele limitrofe oraşului. În clasele gimnaziale au avut note mari, obţinute cine ştie cum, dar s-a dovedit că la liceu nu au mai putut face faţă materiei. Avem şi elevi buni însă sunt şi mai mulţi care nu vor să se implice. Alţii au probleme de comportament şi au mediile scăzute la purtare. Nici părinţii nu sunt foarte curioşi de situaţia lor şcolară. De multe ori profesorii sunt luaţi la răspundere pentru elevii problemă“.


Târgu-Jiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite