Portret/ Dedicat trup şi suflet muzicii de fanfară

Aurelian Caragea ste mândru de uniforma pe care o îmbracă

A început să cânte la trompetă în urmă cu mai bine de patu decenii, dând tonul la recepţii oficiale şi manifestări culturale.

Este coleg de-o viaţă cu toţi componenţii Fanfarei «Armonia». „Cu toţi membrii fanfarei am fost colegi la şcoala de muzică. O viaţă de om, am activat împreună cu actualii colegi“, ne spune Aurelian Caragea. A urmat cursurile de muzică la îndrumarea profesorului de la şcoală: „Profesorul de muzică m-a îndrumat să urmez cursurile şcolii de muzică, după ce a văzut că am înclinaţii. În clasa a V-a, m-am înscris la Şcoala de Muzică, la instrumentul trompetă, la clasa regretatului profesor Andrei. Acolo i-am cunoscut pe majoritatea colegilor de astăzi din cadrul Fanfarei Armonia“. A vrut să renunţe la muzică, dar prietenia care îl lega de colegii săi şi dorinţa părinţilor de a păstra o tradiţie în familie l-au determinat să continue. „După şcoala generală, am dat examen la Liceul economic, unde am fost admis, dar, la insistenţele colegilor de la şcoala de muzică şi ale părinţilor, am mers la Bucureşti, unde am susţinut examenul la Şcoala Militară de Muzică. Am fost admis şi am optat sa urmez cursurile la acelaşi instrument. Mi-am dorit să îmbrac haina militară şi pentru că şi tatăl meu era militar“.

A vrut să renunţe la şcoala militară

La Şcoala Militară de Muzică a dus la început o viaţă foarte dificilă şi fost pe punctul să renunţe: „Primii doi ani au fost foarte grei, pentru că era o disciplină drastică. Copil fiind şi crescut în sânul familie, viaţa de armată, vestonul închis la gât, centura pe burtă şi stresul, m-au făcut, la un moment dat, să le scriu părinţilor să vină să mă ia acasă, pentru că nu mai puteam suporta. În primii doi ani nu am putut să plec în permisii şi nu am putut părăsi şcoala. Am plecat acasă doar în vacanţe. Ne culcam la semnalul trompetei şi ne deşteptam tot la semnnalul trompetei. Aveam un program fix. Începeam cu înviorare, masă, ore de cultură generală, iar, după amiază, ore de muzică“. În ultimul an de şcoală a făcut practică la Târgovişte, unde a cântat în cadrul fanfarei oraşului. După ce a absolvit Şcoala Militară de Muzică, a fost repartizat la Unitatea Militară din Târgu Jiu, în cadrul fanfarei militare.

A cântat cu Mihaela Runceanu

A îmbinat viaţa de militar cu cea de muzicant. „Am cântat în fanfară la diverse acţiuni, dar am participat şi la trageri în poligon, exerciţii de alarmare, marşuri forţate, trageri la poligonul de la Capul Midia. Cântam la activităţile trupelor militare, vizite ale lui Nicolae Ceauşescu, activităţi culturale şi chiar acompaniam corul soldaţilor. Am cântat cu formaţia de muzică de estradă a unităţii împreună cu Mihaela Runceanu şi Ramona Bădescu. Am dat spectacole în tot judeţul“, îşi aminteşte Aurelian Caragea. Între timp a schimbat instrumentul, iar de la trompetă a trecut la basfligelhorn. „Diferenţa dintre trompetă şi instrumentul la care am trecut constă în mărimea şi timbrul instrumentului“, ne explică Aurelian Caragea.

Întrebări şi răspunsuri

Aţi avut o viaţă militară mai uşoară?
Ca subofiţeri la muzică am avut o viaţă ma uşoară decât a celorlalţi subofiţeri de la alte arme, în sensul că nu participam la toate exerciţiile militare.

Cum a luat fiinţă Fanfara «Armonia»?
În anul 1998, fanfara militară s-a desfiinţat şi am ieşit la pensie. La insistenţele conducerii Primăriei şi a celorlalte formaţiuni militare din judeţ, a luat fiinţă Fanfara Armonia şi am început colaborarea în cadrul fanfarei oraşului.

Profil

Născut. 19 august 1956, la Balta, judeţul Mehedinţi.
Studii. Şcoala Militară de Muzică Bucureşti.
Experienţă. Cântă de la vârsta de 12 ani.
Familie. Căsătorit, doi copii.

Ce-i place

Pescuitul este pe primul loc între pasiunile mele. Cea mai mare captură a fost o ştiucă de opt kilograme, un somn de 14 kilograme şi un crap de 16 kilograme. Îmi place jocul de şah, pentru că se bazează pe gândire, jocurile  de societate şi sportul, în general.

Ce nu-i place

Nu suport minciuna şi bârfa. Cred că acestea sunt tarele românilor. Nu îmi place hoţia şi politica, mai ales că acestea merg mână în mână.