Târgu-Jiu: Constantin Ciufrilă, pilotul de raliu care a adus VTM-ul la Rânca

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Târgu-Jiu: Foto/ Constantin Ciufrila
Târgu-Jiu: Foto/ Constantin Ciufrila

Triplu campion şi multiplu vicecampion la Campionatul Naţional de Viteză pe Traseu Montan, Constantin Ciufrilă a participat în ultimii 25 de ani la peste trei sute de competiţii, având o impresionantă colecţie de cupe şi diplome.

Constantin Ciufrilă este pasionat de automobile încă din tinereţe, iar prima cursă la care a participat a avut loc în anul 1985. „La prima cursă am participat cu o Dacie, pe care am pregătit-o pentru concurs alături de câţiva colegi de la serviciu. Ceream sfaturi de la profesori, obţineam piese de la institutele de cercetare şi colaboram cu persoane care făceau modificări la motoare. A fost o cursă pe macadam, iar atunci a apărut prima scânteie, m-am îndrăgostit imediat de acest sport“, spune pilotul. După prima competiţie, alături de un prieten, Constantin a pregătit o maşină Dacia care deja avea normă de casare şi cu care a participat la Campionatul Naţional de Raliuri timp de trei ani.


S-a întrecut cu Titi Aur



Timp de aproape şapte ani, Constantin a luat o pauză, dar scânteia s-a reaprins în 1996, când a participat ca spectator la un raliu la Curtea de Argeş. „Am venit la Târgu-Jiu şi mi-am cumpărat un Renault 5 Turbo, o maşină foarte puternică, cu 140 de cai putere, cu care am participat la câteva competiţii zonale, la care am obţinut locuri fruntaşe. Atunci când eşti la volanul unei maşini de raliu, eşti alt om, nu există nicio teamă, te deconectezi de la toate problemele“, adaugă acesta. Un an mai târziu, s-a înscris alături de alţi piloţi într-o asociaţie sportivă, achiziţionându-şi un Opel GSI, cu care a participat la Campionatul Naţional de Viteză pe Traseu Montan în Braşov, Covasna şi Abrud, alături de piloţi de marcă, precum Titi Aur şi Victor Nicoară. „A fost un moment greu, pentru că toţi piloţii aveau asistenţă tehnică, iar noi nu earm aşa de pregătiţi. Am schimbat maşina, am cumpărat un Ford Escort Cosworth, cu care am ieşit campion naţional de două ori la rând, la grupa A. În 2003, am achiziţionat ultima maşină de raliu, un Mitsubishi Evo 7, cu care am fost campion la grupa N. Ultima competiţie la care am participat a avut loc anul trecut, iar din motive financiare am luat o pauză. Ultimele două maşini le-am vândut“, încheie pilotul. În anul 2000, a reuşit să aducă în Gorj etapele campionatului VTM de la Rânca, pe care vrea să îl transforme în concurs european.


Este costisitor acest sport?


Este foarte costisitor, datorită faptului că se implică foarte multe persoane pentru întreţinerea unei maşini. Automobilul se pregăteşte după fiecare cursă într-un atelier foarte bine dotat, pentru că se dezasamblează, se schimbă piesele stricate, se face schimbul de ulei şi se înlocuiesc pneurile. Pregătirea maşinii poate dura chiar şi două săptămâni.


În ce constă organizarea unei competiţii?


Organizarea unei competiţii implică un număr de peste o sută de participanţi, care au responabilităţi. Trebuie asigurat traseul în primul rând şi buna desfăşurare a concursului. Este necesară o foarte mare atenţie, pentru că trebuie  puse la punct toate condiţiile pentru concurenţi.

Târgu-Jiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite