Târgu-Jiu: Atelier mecanic pentru salvarea ambulanţelor defecte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii Serviciului de Ambulanţă Gorj vor să-şi amenajeze propriul service în curtea instituţiei. Investiţia se ridică la aproximativ 100.000 de lei, bani care vor fi asiguraţi de o societate privată, prin intermediul unui parteneriat.

Ideea de a realiza propriul atelier mecanic a venit după ce conducerea Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SJA) Gorj a constatat că sunt cheltuiţi prea mulţi bani pe repararea autosanitarelor la service-urile din oraş . Prin intermediul unui contract de parteneriat public-privat, pentru această investiţie nu va fi cheltuit niciun ban din bugetul instituţiei.

image

„În primele luni ale anului trecut s-a mers numai pe service privat, iar costurile sunt extraordinar de mari. Mi s-a părut exagerat să dăm atât de mulţi bani, mai ales că avem patru mecanici şi un atelier în care se mai fac mici reparaţii. Au apărut apoi aceste contracte de parteneriat public-privat, am citit noua lege care reglementează acest aspect, iar problema era cine vine să investească, dar acum pot să spun că sunt oameni care vor să facă asta. Vin cu banul şi echipează spaţiul, iar în schimb, atunci când nu vom avea treabă să reparăm ambulanţele,  pot folosi atelierul în folosul propriu. Va exista un contract până când investitorul îşi va scoate banii, iar apoi atelierul va rămâne al nostru”, a declarat Ana Duma, şefa Serviciului de Ambulanţă Gorj.

Maşini de cursă lungă

Cheltuielile pentru repararea autosanitarelor defecte au atins cote alarmante, motiv pentru care s-a urgentat găsirea investitorilor. „Pe patru s-au cinci maşini reparate într-un service privat a trebuit să plătim, pentru lunile ianuarie-septembrie 2010, aproximativ 70.000 de lei. Este bine că la ora actuală nu avem datorii. Dotarea atelierului care există deja ar costa între 50.000 şi 100.000 de lei. Problema este cu elevatorul, întrucât ambulanţele noastre sunt înalte, dar cu siguranţă vom găsi o soluţie. Ultimul pasva fi autorizarea la Registrul Auto Român”, a precizat Cătălin Cosor, directorul tehnic al SJA Gorj. Acesta spune că deocamdată nu au fost înregistrate defecţiuni majore, cu excepţia unei ambulanţe distruse complet în urma unui accident la Câlnic, în care a fost implicat Ionel Manţog: „Aceea nu a mai putut fi reparată, întrucât a fost distrusă complet. În rest, nu au fost mari probleme. Spre exemplu, o ambulanţă din 2001 are 400.000 de kilometri parcursi” .

„Avem mecanici, ne mai trebuie aparatura”

Reprezentanţii instituţiei nu vor fi nevoiţi să facă angajări, întrucât există deja personal specializat. „Este păcat să nu se facă această investiţie, mai ales că avem patru mecanici, un sudor, un electrician auto şi un strungar”, a mai spus directorul tethnic. „Noi facem deja mici reparaţii aici şi aşteptăm cu nerăbdare să primim şi alte dispozitive. Am mai adus câteva scule, dar mai avem nevoie de aparatură”, a spus Marian Botică, unul dintre cei patru specialişti în mecanică.

Vor ambulanţe de tip B

Instituţia funcţionează în prezent cu 39 de ambulanţe în tot judeţul şi există o solicitare trimisă la Ministerul Sănătăţii pentru alte câteva maşini, necesare mai ales la Târgu-Cărbuneşti şi Motru. „Am solicitat suplimentarea numărului de ambulanţe de tip B, pentru asistenţă medicală de urgenţă, de care au nevoie mai multe substaţii din judeţ”, a încheiat Cătălin Cosor, directorul tehnic al SJA Gorj.

Târgu-Jiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite