Transbucegi, superba şosea din Carpaţi, rămâne închisă până pe 21 octombrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Drumul de legătură DJ 713 Dichiu - DJ 714 Zănoaga, în zona montană a judeţului, rămâne închis până pe 21 octombrie pentru realizarea, în condiţii de siguranţă, a lucrărilor de poduri, se arată într-un comunicat al Consiliului Judeţean (CJ) Dâmboviţa.

Accesul în Platoul Padina - Peştera se realizează pe traseul DJ 714 Glod - Sanatoriul Moroeni - Peştera, iar în Platoul Dichiu - Piatra Arsă, pe traseul DJ 713 (DN 71) - Cabana Cuibul Dorului - Cabana Dichiu - Intersecţie drum Piatra Arsă.

"În vederea unei bune informări şi din motive de siguranţă, constructorul va realiza semnalizarea rutieră în următoarele puncte: intersecţia DN 71 cu DJ 713 - Cota 1000, intersecţia DJ 713 cu drumul de legătură, la Cabana Dichiu, intersecţia DN 71 cu DJ 714 - sat Glod, intersecţia DJ 714 cu drumul de legătură, la Zănoaga. Pentru evitarea producerii de accidente rutiere, participanţilor la trafic li se recomandă să respecte semnificaţia semnalizării rutiere şi să circule prudent, cu viteză redusă şi cu atenţie, pe sectoarele asfaltate şi pietruite ale DJ 714 Glod - Sanatoriul Moroeni - Peştera", precizează CJ Dâmboviţa.

An de an Transbucegi a fost închis în lunile de iarnă-primăvară din cauza pericolului la care erau expuşi şoferii, drumul fiind acoperit cu gheaţă şi extrem de îngust, pe alocuri. 

Chiar dacă era închis pe hârtie, se circula fără nicio reţinere, iar şoferii care traversau Bucegii şi se duceau la Sfinx şi Babe, la 2.000 de metri altitudine, mergeau pe proprie răspundere. Proiectul de infrastructură a demarat în septembrie 2010, prin colaborarea judeţelor Dâmboviţa şi Prahova, cu termen iniţial de finalizare 3 ani. 

Imagine indisponibilă

Drumul este închis iarna, din cauza poziţionării sale pe marginea muntelui însă autorităţile spun că odată ce va fi dat în folosinţă acest drum va fi îngrijit cum trebuie şi pe timp de iarnă, astfel încât el să fie deschis în permanenţă. Până acum, nefiind drumul finalizat, nu se putea face o contractare cu o firmă specializată de deszăpezire.

Din cei 16 kilometri de drum, 6 km sunt pe teritoriul Prahovei, iar 10 km pe cel al Dâmboviţei. Valoarea proiectului a fost de peste 10 milioane de euro, bani proveniţi de la cele două consilii judeţene şi de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).

La ora aceasta mai sunt de amenajat apărările de ma, plase de protecţie în anumite şi finisarea unor podeţe. De asemenea, asfaltarea şi semnalizare rutieră sunt aproape gata, anunţă drumarii. Primii 6 kilometri din acest tronson, respectiv segmentul de la intrare şi până la cabana Cuibul Dorului, până la km 6,3 sunt în administrarea CJ Prahova, până la belvederea cu panourile de ieşire din Prahova – intrare în Dâmboviţa. Prahova nu şi-a dat niciodată acceptul de a deschide acest troson.  

Drumul asfaltat se opreşte la intersecţia cu Piatra Arsă, la o distanţă de 4 km de monumentele naturale Sfinxul şi Babele. De acolo se poate lua telecabina până la Buşteni.

Imagine indisponibilă
Imagine indisponibilă

FOTO: blogdecalatorii.ro

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite