Scadenţă: Facturile pentru gunoi bagă primăriile în insolvenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Administraţiile locale nu au reuşit să strângă de la populaţie nici 25% din sumele înscrise pe facturile emise de Supercom. Operatorul unic de salubritate a calculat numărul de gospodării dintr-o localitate luând în calcul că o familie este formată din două persoane şi astfel a umflat facturile.

Facturile emise de operatorul unic în domeniul salubrităţii le-a provocat frisoane primarilor din Dâmboviţa, care nu ştiu pe unde să scoată cămaşa. Edilul de la Voineşti s-a trezit că are de plată 30 de mii de lei, reprezentând contravaloarea serviciilor prestate de Supercom în luna iulie. Făcând un calcul simplu, funcţionarii au observat că au fost trecute la plată şi imobilele nelocuite, ba chiar şi multe terenuri intravilane, neocupate de construcţii. „Nu ştiu cum vom face faţă. Trebuie să plătim pentru ridicarea gunoiului mai mult decât încasăm drept taxe şi impozite locale. Nu văd nicio soluţie să facem rost de banii ăştia”, spune primarul Dănuţ Gabriel Sandu.
Situaţii identice la Gura Şuţii, Tătărani, Măneşti, Dragomireşti etc. Pe edilul de la Tătărani îl apucă ameţeala când se gândeşte că de mai multe luni nu reuşeşte să plătească lefurile angajaţilor, iar acum are pe cap şi beleaua asta, numită taxă de habitat.

Facturile curg, procesul merge mai departe
Primarul oraşului Pucioasa nu s-a supus de la început reglementărilor instituite de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, organism din care fac parte toţi edilii din judeţ. Dănuţ Bădău a intrat în conflict deschis cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, Consiliul Judeţean şi Supercom SA. Procesul este pe rol la Tribunalul Dâmboviţa. „Am dat dispoziţie ca factura să fie refuzată la plată. Ar trebui să achit pentru serviciile din luna iulie peste 100 de mii de lei, în condiţiile în care de la populaţie nu încasez mai mult de 20 de mii de lei lunar. S-a luat ca medie faptul că o familie este formată din două persoane şi a rezultat un număr de gospodării. La Pucioasa avem vreo 5000 de roluri înregistrate la Primărie, iar lor le-au ieşit la calcul 7378 de gospodării. Cifră nereală”, susţine Bădău. Primarii ne-au declarat că, în condiţiile date, multe administraţii locale vor intra în insolvenţă din cauza acestei taxe împovărătoare.
Consiliul Judeţean, prin intermediul Biroului de Presă, informează că numărul de gospodării, apartamente şi instituţii de interes public beneficiare ale serviciului de salubrizare a fost stabilit urmare raportărilor administraţiilor locale, nicidecum după alte criterii. „Primăriile constată abia acum că au fost raportate şi multe case ale căror proprietari sunt plecaţi de ani de zile la lucru în străinătate, case nelocuite sau cu proprietari decedaţi, fără moştenitori sau succesiune nefinalizată. Toate aceste situaţii apărute la plata serviciilor efectuate nu pot fi soluţionate decât de primari şi Operatorul unic”, apreciază conducerea Consiliului Judeţean Dâmboviţa.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite