Ploaie de reclamaţii înregistrate de inspectorii CJPC Dâmboviţa de la începutul anului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Info consumatori
Info consumatori

La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Dâmboviţa s-au înregistrat  în perioada ianuarie – septembrie, 507 reclamaţii, fiind cercetate şi soluţionate, 491 dintre ele.

Din totalul reclamaţiilor cercetate, 159au fost întemeiate şi soluţionate favorabil, neîntemeiate 218, redirectionate către alte instituţii 79l, nesoluţionabile şi clasate, 35. În domeniul alimentar s-au înrgistrat 36 de reclamaţii, iar pe prestări servicii, 305.

Situaţia celor mai reclamate produse şi servicii se prezinta astfel:

1. Servicii  de internet  -  44 
2. Servicii bancare  -  38
3. Servicii Cablu TV – 22 
4. Utilităţi –apă rece – 21
5. Servicii de telefonie fixă şi mobilă -  21    
6. Servicii energie electrică – 16 
7. Servicii de transport – 13 
8. Utilităţi gaze– 12 
9. Utilităţi –agent termic – 11 
10. Servicii de asigurări –  9 

Sfaturi pentru consumatori

Consumatorul trebuie să ştie faptul că are pentru produsele reclamate,  în primul rând, un drept legal de a putea reclama orice lipsă de conformitate a produsului în termen de 2 ani de la livrare, cu condiţia ca lipsa de conformitate să nu îi fie lui imputabilă ( ca de exemplu, nerespectarea instrucţiunilor de utilizare date de producător etc.). În afară de acest drept, consumatorul poate beneficia şi de garanţia oferită în mod voluntar de către vânăator în condiţiile menţionate de acesta.

Prin urmare, consumatorul are două posibilităţi de a rezolva problema în cazul unui produs neconform:

1. consumatorul poate utiliza dreptul legal de a reclama lipsa de conformitate apărută în cei 2 ani de la livrare cu condiţia ca aceasta să nu  îi fie imputabila;
2. consumatorul poate apela la avantajele oferite de garanţia comerciantului în condiţiile stipulate de aceasta.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite