Târgovişte: Internetul a înjumătăţit numărul scrisorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul scrisorilor a scăzut la mai mult de jumătate faţă de acum 10 ani. În schimb, corespondenţa comercială s-a triplat.

„Draga mea, a mai trecut o zi fără tine. Astăzi, am avut un examen foarte greu şi nu ştiu dacă îl voi lua. Mi-e tot mai dor de tine...” Tehnologiile moderne, mult mai rapide, au îndepărtat savoarea scrisorilor de odinioară. Emoţia descoperirii în cutia poştală a unui plic parfumat, în care s-a strecurat o şuviţă de păr sau o petală de trandafir, aproape a dispărut.

“Ţin minte când primeam câte o scrisoare, la săptămână, în armată cum se înghesuiau colegii şi comentau de la cine o fi scrisoarea, îşi dădeau coate. O miroseam să văd dacă are vreun parfum, apoi le spuneam că e de la mama”, ne-a povestit cu nostalgie Emil Pană, un electrician în vârstă de 42 de ani.

Ilustratele rămân de actualitate

Ilustratele trimise din diverse colţuri ale lumii rămân însă prezente în vieţile noastre, în încercarea de a împărtăşi cu cei dragi o parte din atmosfera sau locurile pe care le vizităm.

“Nu pot să merg la mare fără să trimit o vedere familiei mele. Sau de oriunde aş merge să văd locuri noi sau interesante. Le povestesc eu la telefon, fac poze, dar simt nevoia să le arăt printr-o vedere că mă gândesc la ei”, a precizat Bogdan Alecu, un tânăr student.

image



Mult mai la îndemână, e-mail-ul, chat-ul, messanger-ul au înlocuit drumurile la poştă, banii pe timbre şi aşteptarea de câteva zile până la sosirea răspunsului. În schimb, odată cu scrisoarea s-a pierdut şi disponibilitatea oamenilor de a-şi deschide sufletul în scris a scăzut.

“Internetul mă ajută mult să vorbesc rapid cu oricine, oriunde. Intru pe mess, scriu şi primesc răspunsul imediat. Nu trebuie să mai aştept. Dar cu scrisoarea era altceva. Nu se punea problema de mesaj transmis rapid. Mai degrabă îmi puneam sufletul, gândurile, dorinţele pe foaie”, spune Bianca Florea, o funcţionară în vârstă de 33 de ani. 

A crescut corespondenţa comercială

Numărul scrisorilor a scăzut la mai mult de jumătate, în ultimul an, spre deosebire de acum 10 ani. Poştaşii nu se pot plânge însă de lipsă de activitate. Distribuirea pensiilor, răspândirea facturilor sau corespondenţa comercială le mănâncă tot timpul.

„Un factor poştal vizitează zilnic aproximativ 200 de clienţi. Le duce facturile, pensiile, lumea îi cunoaşte, mai socializează.

Corespondenţa a crescut cu 300% faţă de acum 10 ani, mai ales pe partea comercială. Numărul scrisorilor personale a scăzut însă la mai mult de jumătate”, a declarat Elena Paşcalău, inspector şef la Oficiul Judeţean de Poştă Dâmboviţa.

La pas, cu tolba pe umăr

Activitatea poştaşilor se desfăşoară însă tot ca înainte. La oraş, sunt duşi cu o maşină până la capătul sectorului în care lucrează şi de acolo pleacă pe jos cu tolba plină. În Târgovişte, sunt organizate 35 de sectoare, de fiecare în parte ocupându-se câte o persoană.

La sat, poştaşii se mai folosesc şi de bicicletele personale, Poşta asigurându-le banii pentru accesorii.

Oficiul Judeţean de Poştă aşteaptă repartizarea unor mopede pentru a uşura munca factorilor poştali.

„Noi am solicitat aproape 20 de mopede, mai ales pentru oraşe. Aşteptăm distribuirea lor”, a precizat Elena Paşcalău.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite