Fostul director al Combinatului de Oţeluri Speciale Târgovişte: secţii intregi au dispărut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fostul director general al Combinatului de Oţeluri Speciale din Târgovişte, Ioan Ferariu, susţine că secţii întregi, precum turnătoria bare, turnătoria mixtă sau laminorulul degrosisor şi de semifabricate au dispărut din structura Mechel Târgoviste, unele fiind vândute la fier vechi.

Ioan Ferariu, care a detinut functia de director al Combinatului de Oteluri Speciale (COS) Targoviste din 1986 pana la privatizarea acestuia, in 2002, spune ca se astepta ca Mechel sa vanda combinatul targovistean.

"Vreau sa spun ca ma asteptam la un asemenea deznodamant, ca astia sa vanda. Din pacate noi nu mai putem interveni ca aceasta unitate sa fie vanduta la un investitor care sa faca ceva cu ea. Daca il vinde cuiva care vrea sa il taie si sa il vanda la fier vechi va dati seama ce greu va fi pentru toata lumea din Targoviste. Cel care vine nu mai vede un combinat integrat cu tot ce ii trebuie, pentru ca foarte multe sectii au disparut.

Turnatoria de bare a disparut, tunatoria mixta a disparut, LDS (n.r., laminorul degrosisor si de semifabricate) a disparut, unitati foarte mari si cu greutate in COS Targoviste ca productie si ca flux tehnologic sunt disparute, fie taiate si vandute la fier vechi, fie transportate si vandute in alta parte", a precizat Ioan Ferariu, joi, intr-o conferinta de presa.

Fostul director al Combinatului de Oteluri Speciale de la Targoviste spune ca, acum cativa ani, a fost demontat un utilaj care, in caz de necesitate sau de razboi, putea produce componente de armament, un utilaj despre care se spune ca era unic in Europa de Sud Est.

"E vorba de o masina radiala de forjat, cumparata inainte de privatizarea combinatului si care a costat 12 milioane de dolari. Stia sa faca, si noi am facut si exportat, corpuri de bombe si care stia sa faca teava de autotun de 11-12 metri. Cu colaborare la SARO, in acea zona a fost dezvoltata o mare unitate care facea ghintuirea tevii, prelucrarea acesteia.

Aceasta masina a fost demontata si dusa in Rusia, cred ca acum doi ani. Nu a fost nevoie de o autorizatie speciala, a fost nevoie ca ei sa finalizeze obligatiile lor contractuale, ca ei sa fie independenti, sa nu mai aiba niciun fel de obligatii, dupa care au inceput demontarea. Au mai fost demontate si alte prese mari", a mentionat Ioan Ferariu.

Acesta a mai spus ca in 1989 combinatul avea peste 10.000 de angajati, la privatizare, in 2002, avea circa 6.500, iar acum mai sunt 2.000 de angajati. Ferariu a adaugat ca privatizarea combinatului a fost un esec.

"Privatizarea a fost un dezastru. COS a fost vandut pe 1,4 milioane de dolari. Numai cu cativa ani inainte cumparase niste utilaje performante, numai unul a costat 12 milioane de dolari, alte utilaje erau urmarea unei modernizari cu un cost de 12-13 milioane de dolari", a declarat Ferariu.

Combinatul a fost preluat, in 2002, de firma elvetiana Conares Trading, care a devenit ulterior operatorul grupului metalurgic rus Mechel.

Compania rusa Mechel vrea sa se retraga din Romania si spera sa obtina 150 milioane de dolari din vanzarea combinatelor Mechel Campia Turzii, Mechel Targoviste, Ductil Steel si Laminorul Braila, a anuntat, miercuri, publicatia rusa 'kommersant.ru.'

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite