Târgovişte: Peste 80% dintre apelurile la 112 Dâmboviţa sunt false

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Târgovişte: Peste 80% dintre apelurile la 112 Dâmboviţa sunt false
Târgovişte: Peste 80% dintre apelurile la 112 Dâmboviţa sunt false

Angajaţii de la 112 sunt nevoiţi să asculte pe lângă urgenţe şi cetăţeni care cântă, spun bancuri, povestesc sau vor să ştie dacă le funcţionează telefoanele. Cei care sună aiurea primesc, pe lângă amendă, şi 50 de mesaje succesive pe telefonul mobil, pentru a înţelege că deranjează şi că sunt consumatori inutili de resurse.

„112, ce urgenţă aveţi?“, aşa vi se răspunde dacă vă aflaţi într-o situaţie care să necesite intervenţia autorităţilor. În fiecare minut, cel puţin două operatoare de la serviciul 112 din Târgovişte vă vor răspunde, indiferent ce problemă aveţi.

Din păcate, sunt foarte mulţi dâmboviţeni care folosesc acest serviciu, înfiinţat în 2004, pentru a face glume proaste, pentru a înjura sau pentru a face aluzii sexuale. Alţii aleg să sune doar pentru a verifica dacă le merge telefonul, pentru a interpreta arii celebre sau pentru a spune poveşti.

Cele mai multe apeluri, redirecţionate către Ambulanţă


Doar 19% dintre cele 59.579 de apeluri sosite la 112 luna trecută  au fost apeluri reale, oameni care au avut probleme şi au necesitat intervenţia autorităţilor. Cele mai multe au fost redirecţionate către Ambulanţă, în jur de 5.200, şi către Poliţie, aproximativ 4.400. Mai puţine au mers către Pompieri, aproape 900 şi către Jandarmerie, în jur de 660.

Restul de 81% dintre apelurile primite nu sunt urgenţe. Sunt oameni care confundă acest serviciu cu cel de informaţii şi cer date despre mersul trenurilor sau sunt revoltaţi că nu au curent, apă sau gaze. „Operatoarele de serviciu sunt nevoite să le explice oamenilor nemulţumiţi că trebuie să sune în altă parte pentru problema lor, întrucât apelul lor nu reprezintă o urgenţă şi că serviciul 112 nu se ocupă cu astfel de cazuri. Dacă nu este o perioadă aglomerată, chiar îndrumă apelanţii către ce servicii să se adreseze“, a declarat şeful Biroului Răspuns Apel 112 Dâmboviţa, locotenent-colonel Gabriel Davidoiu.

Există şi apeluri în care nu vorbeşte nimeni sau în care persoanele recunosc că au greşit, îşi cer scuze şi nu mai revin. Alţii sună pentru că au pierdut diverse bunuri. Şi nu sună o singură dată. Spre exemplu, un dâmboviţean a sunat foarte des la 112 pentru a cere ajutorul când şi-a pierdut caprele.

Serviciul 112 contraatacă

Mulţi apelanţi nu ştiu că atunci când sună la 112 sunt localizaţi imediat, chiar dacă încearcă să sune cu număr ascuns. Amenda pentru apelurile false variază între 500 şi 1.000 de lei. În plus, fiecare apel la 112 este păstrat într-o arhivă timp de zece ani.

Şeful Oficilui Judeţean de Telecomunicaţii Dâmboviţa, colonelul Sorin Voiculescu, a declarat că au fost luate chiar şi măsuri pentru reducerea numărului apelurilor abuzive. Cel care sună să se distreze va primi, pe lângă amendă, şi 50 de mesaje succesive pe telefonul mobil, pentru a înţelege că deranjează şi că este un consumator inutil de resurse.
„Apelurile false nu vor dispărea, dar sperăm ca acestea să se reducă“, a precizat colonelul Voiculescu.

Târgovişte



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite