„Casa Verde” şi-a extins perioada de aplicabilitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dosarele se pot depune până pe 15 decembrie, iar contractele de finanţare vor fi valabile timp de 12 luni. Judeţului Dâmboviţa i s-au alocat 2,8 milioane de lei, din care au fost solicitaţi până acum acum doar 450 de mii de lei.

Dâmboviţenii au mai multe şanse să acceseze resursele financiare puse la dispoziţie de Administraţia Fondului de Mediu pentru instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă. De menţionat că judeţului nostru i s-au alocat aproape 2,8 milioane de lei. Până acum, s-au depus 74 de dosare de finanţare, a căror valoare nu depăşeşte 450 de mii de lei. Aşadar, bani sunt, dar cererile vin cu ţârâita. „Singurul impediment în absorţia mare a fondurilor îl constituie lipsa cadastrului pe imobile, motiv pentru care mulţi solicitanţi nu pot accesa aceste fonduri”, spune Elena Ivaşcu, director executiv interimar la Agenţia pentru Protecţia Mediului Dâmboviţa, instituţia unde se depun dosarele de finanţare şi, ulterior, cele de decontare. Asta, în condiţiile în care preţul unei lucrări de cadastru pentru imobile ajunge la 1000 de lei, după cum ne-a precizat Cristi Curpene, reprezentantul unei firme specializate, iar subvenţia care se poate obţine de la stat în baza Programului „Casa Verde” este de 8000 de lei.

Contractele de finanţare, valabile 12 luni
Recent, Guvernul a prelungit perioada de depunere a actelor pentru decontare până la 15 decembrie, faţă de 31 octombrie cât se prevăzuse iniţial. De asemenea, conform ultimelor reglementări, contractele de finanţare nerambursabilă pentru persoane fizice în cadrul Programului „Casa Verde” sunt valabile 12 luni de la data semnării acestora.
Dosarul pentru obţinerea finanţării trebuie să cuprindă: cerere-tip tehnoredactată computerizat; declaraţie pe proprie răspundere; actul de identitate al proprietarului casei; extras de carte funciară (se obţine de la Oficiul de Cadastru) sau autorizaţie de construire; certificat de atestare fiscală (se obţine de la Direcţia Taxe şi Impozite din cadrul primăriei de domiciliu); adeverinţă privind existenţa contului bancar (de obţine de la orice bancă); plic A4 autoadresat. În 60 de zile de la depunerea dosarului la Agenţia pentru Protecţia Mediului se va semna contractul de finanţare. După acest moment, solicitantul trebuie să investească proprii bani pentru realizarea sistemului de încălzire şi apoi să revină la Agenţia pentru Protecţia Mediului cu dosarul de decontare în care trebuie să se regăsească următoarele acte: cerere de tragere tehnoredactată computerizat; contract de execuţie; facturi fiscale; documente care să ateste plata; proces-verbal de recepţie a lucrării; certificat de garanţie; plic A4 autoadresat.
Dacă dâmboviţenii nu vor reuşi să cheltuie cei 2,8 milioane de lei alocaţi, banii vor fi redistribuiţi altor judeţe.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite