Adrian Lăculiceanu a inventat mecanismul care reduce consumul de benzină. REFERINŢE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi nu mai lucrează în domeniul tehnic, este un inginer pasionat de tehnică şi are preocupări în domeniul auto.

Acum este funcţionar public dar în timpul liber îi place să meşterească la tot felul de maşinării. Invenţiile sale au fost recunoscute atât în ţară cât şi în străinătate, la târgurile de profil. Are cinci brevete de invenţie în domeniul auto, cinci brevete în domeniul HPV - Human Power Vehicle şi nenumărate alte proiecte în diferite domenii.

Invenţia care, cu siguranţă, i-ar da pe spate pe şoferi

De departe, cea mai benefică invenţie, mai ales în vremurile noastre, când preţul benzinei a luat-o la galop, ar fi un mecanism care poate regla cursa pistonului. În acest fel s-ar reduce considerabil consumul de benzină. „Faţă de soluţiile clasice, acest mecanism realizează atât variaţia în raport de compresie, cât şi variaţia cursei pistonului, reglându-se în acest fel şi consumul. Atunci când maşina trebuie să stea la stop se reglează cilindreea la minim, în timp ce motorul merge ca să nu consume la pornire. Reglând puterea prin cilindree, pot să modific şi structura cutiei de viteze. Nu mai am nevoie de atâtea viteze. Eu spun că ar putea fi redus cu până la 14%  consumul de benzină”, spune inginerul Lăculiceanu.

Brevetele  sale privesc 17 mecanisme care realizează varierea cursei pistonului prin modificarea configuraţiei de baza a mecanismului. Se păstrează totodată, constantă raza manivelei, cu modificarea poziţiei PME (Punctului Mort Exterior), respectiv a cilindreei în timpul funcţionării şi cu adaptarea pozitiei PMI (Punctului Mort Interior) şi a volumului camerei de ardere, în relaţie cu cilindreea reglată. „Studiind soluţiile care au apărut pe plan internaţional, socot că soluţia mea este mult mai bună având în vedere că pot să realizez, cu mijloace clasice, atât varierea raportului de compresie cât şi varierea în gama 0-100% a cilindreei, respectiv puterii, consumului etc”, mai spune inventatorul.

Niciun constructor auto nu este interesat de invenţiile sale

Adrian Lăculiceanu are 12 invenţii brevetate şi mult mai multe proiecte pe toate domeniile: auto, nataţie, dispozitive de încălzire, motoare cu aer cald, convertizoare. „Deocamdată intenţionez să mi le fac. În România inventatorii sunt lăsaţi mai la urmă. A fost mai presus interesul comercial decât punerea în practică a unor tehnologii noi, româneşti. Nici statul nu acordă sprijin pentru inventatori.  În alte ţări, ei primesc sprijin pentru susţinerea invenţiilor sau pentru dezvoltarea unei firme”, spune mâhnit Adrian Lăculiceanu.

A adunat până acum patru medalii de aur, patru de argint, două de bronz, trei „Genius Prize” la Salanoul de la Geneva şi un premiu la un concurs de desing organizat în Taiwan. „Posibilităţile mele financiare sunt limitate însă aştept un sponsor. Am luat legătura cu mai toţi constructorii de automobile. Am luat legătura şi cu cei de la Dacia Renault, dar degeaba. Acum am o cerere de la o firmă mare, pe care nu pot să o dezvălui, dar mi se cere să arăt toată tehnologia după care am creat acest dispozitiv, adaugă acesta.

De 12 ani este singurul reprezentant neoficial al judeţului Dâmboviţa la expoziţiile de profil tehnic din ţară şi din străinătate.

Referinte:
http://www.youtube.com/watch?v=TZ0QO_NgNow
http://www.youtube.com/watch?v=NAM9zKEAQ6E

Întrebări şi răspunsuri:
Cât timp v-a luat să realizaţi mecanismul care poate regla cursa pistonului?


Am lucrat ceva timp la el, dar mai întâi am studiat. Cam un an mi-a luat să pun în practică cercetările mele. Permanent găsesc soluţii care ar putea să îmi îmbunătăţească invenţiile. Sunt mult mai multe decât în domeniul auto. În domeniul auto mai am în lucru un mecanism cu detentă rapidă la care viteza pe cursa de detentă este mai mare decât pe cursa de compresie. Îmbunutăţeşte performanţele unui motor fie în doi timpi, fie în patru timpi.

Ce proiecte de viitor mai aveţi?

Mai am preocupări pe linia motoarelor cu aer cald, o chestie destul de veche, inventată de un preot scoţian prin 1800, ca şi contrapondere la motorul cu ardere internă. Acest mecanism este cu ardere externă şi foloseşte aerul.  Mai am preocupări pe linia dispozitelor de înot, cu acţionare umană sau electrică. Poţi să te deplasezi cu ajutorul lui fără să ştii niciun fel de stil de înot.

Ce îi place?
„Îmi place să gândesc. A gândi este o calitate destul de rară în zilele noastre. Îmi place să lucrez la proiectele mele. Când vin de la serviciu îmi petrec timpul lângă maşinăriile mele”, spune inventatorul.
Ce nu-i place?
„Nu îmi place naivismul şi laşitatea. De asemenea, nu îmi plac minciuna şi corupţia. Avem parte de foarte multă corupţie în ţara noastră şi asta ne omoră cu zile”, este de părere dâmboviţeanul.

Profil:
Nume: Adrian Lăculiceanu
Născut la 24 martie 1955
Localitatea: Doiceşti
Studii: Facultatea de Mecanică, Univesitatea din Braşov
Familie: divorţat, doi copii,  Adina ( 23 de ani) şi Dan (5 ani)

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite