Suceava: Unităţi bancare amendate de Protecţia Consumatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisioane nejustificate şi creşterea dobânzilor au fost principalele motive pentru care sucevenii s-au plâns autorităţilor de băncile din municipiu.

Trei suceveni au depus plângeri săptămâna trecută la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) împotriva băncilor. „Într-una dintre reclamaţii, petiţionara ne sesiza  faptul că banca îi  percepe un comision de reziliere imediată a  contractului nejustificat de mare”, a declarat Elena Oanea, şefa OJPC.

Acel contract presupunea constituirea timp de 5 ani a unui avans pentru ca banca să poată credita consumatorul cu suma de 118.600 lei pentru o locuinţă. Aceasta a dat un avans de 4500 lei, şi apoi a vrut să rezilieze contractul şi banii înapoi imediat. Banca a perceput comision de reziliere imediată 1% din suma totală contractată – 118.600 lei şi nu din suma acumulată pînă la acel moment – 4.500 lei. Banca a fost amendată cu 15.000 de lei şi obligată să restituie comisionul încasat abuziv.

Reprezentanta OJPC a mai spus că o altă situaţie este cea în care petiţionarul reclama faptul că pe parcursul derulării unui contract de credit pentru nevoi personale banca a modificat în mod unilateral prevederile contractuale şi a perceput în mod nejustificat un comision de eliberare a extrasului de cont.

Un alt caz s-a referit la plângerea unui sucevean depusă împotriva unei firme de creditare direct în magazin care a crescut dobânda şi a perceput comisioane suplimentare faţă de contractul încheiat iniţial cu solicitantul.

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite