Suceava: PORTRET/ Laurenţa Hacman integrează copiii între oameni mari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Laurenţa Hacman
Laurenţa Hacman

Vasluianca are o experienţă de 18 ani la catedra de ştiinţe socio-umane a liceului sucevean „Mihai Eminescu“ şi este şi inspector şcolar de zece ani.

Laurenţa Hacman este profesor de ştiinţe socio-umane la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ Suceava şi inspector şcolar de ştiinţe sociale în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava.

Provine dintr-o familie de dascăli, mama fiind profesoară de limba română şi directoare de şcoală, iar tatăl învăţător. A plecat din localitatea natală, din judeţul Vaslui, când avea 14 ani, şi a făcut liceul la Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare“.

Nuntă la Revoluţie

„După absolvirea liceului, am optat pentru Facultatea de Filosofie din Iaşi pentru că diploma îmi permitea să lucrez în învăţământul liceal, pe care l-am vizat de la bun început“, a spus profesoara.

S-a căsătorit în timpul Revoluţiei din 1989, când era studentă, iar decizia de a ocupa un post în învăţământul sucevean a luat-o împreună cu soţul ei, Gabriel Hacman, actual tot profesor de socio-umane,  la Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare“, liceu ale cărui cursuri le urmează în prezent şi fiica celor doi, Alexandra. 

Cariera în învăţământ a început-o la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ în 1992, după ce a terminat facultatea, unde predă şi în ziua de azi.

„Am crescut cu acest liceu. Am avut o perioadă de construcţie acolo şi m-am armonizat cu colectivul didactic“, a spus profesoara Hacman. Aceasta a menţionat că în cei 18 ani pe care i-a petrecut în liceul „Mihai Eminescu“ a predat toate disciplinele socio-umane, psihologia copilului şi a elaborat curriculumuri pentru o serie întreagă de discipline opţionale.

„Nu cred în elevul de elită“

A îndrumat numeroşi elevi participanţi la olimpiade şcolare, iar cele mai importante premii sunt un loc I şi un premiu III la Olimpiada Naţională de Logică, în perioada 1998-2001. Nu se ocupă doar de pregătirea copiilor de elită, ci şi de integrarea elevilor în societate. „Eu nu cred doar în elevul de elită. Am căutat, ca profesor, prin programele iniţiate, să dau acces fiecărui elev din clasă. Progresul unei societăţi se realizează printr-o elită, dar care să aibă o deschidere către comunitate. Empatia m-a ajutat întotdeauna să nu neglijez niciun elev“, a punctat Laurenţa Hacman. 

Ca inspector şcolar, Laurenţa Hacman a avut şansa să cunoască profesori din străinătate. „Am găsit suficiente repere în ţările vizitate, pe care le-am adaptat aici. Am intrat în contact cu educaţia din diverse ţări şi am întâlnit colegi de aceeaşi formaţie de la care am avut de învăţat“, a spus în final Laurenţa Hacman.

Profil
Născută: 18 iulie 1969, Blăgeşti, judeţul Vaslui.
Studii: Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ Iaşi.
Familie: Este căsătorită şi are o fată de 15 ani.

Întrebări şi răspunsuri
Cu ce concluzii v-aţi întors din ţările vizitate?
Pot să spun că m-au impresionat ruşii, pentru că sunt foarte buni la economie, iar americanii la sociologie. Marea Britanie are un sistem de învăţământ foarte bine pus la punct, focalizat pe elev şi pe competenţe.
Ce fel de relaţie aveţi cu fiica dumneavoastră?
Comunic foarte bine cu fiica mea Alexandra şi îmi place să abordez cu ea tot felul de subiecte nonconformiste specifice vârstei ei.

Ce-i place
Ador să merg la teatru. Nu-mi permit să fiu selectivă, dar ori de câte ori ajung la Bucureşti îmi planific să vizionez o piesă de teatru. Îmi place foarte mult să conduc maşina, deşi am început acest lucru cam târziu. Am un an şi jumătate vechime la volan.

Ce nu-i place
Nu-mi plac mizeria, drumurile neamenajate, pentru că noi avem căi de acces, şi nu străzi sau drumuri. Suntem o ţară încă neîngrijită şi nemodernizată. De asemenea, nu-mi plac tensiunile între oameni şi, mai ales, între tineri.

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite