Suceava: Facturi umflate cu repartitorul şi gigacalorimetrul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Locuitorii unui bloc contorizat plătesc de trei ori mai mult decât vecinii fără repartitoare. Cei de la Termica spun că situaţia este cauzată de familiile care nu-şi declară consumul real şi de cei care nu-l declară deloc.

20 de familii care locuiesc în blocul 122, scara B, de pe Aleea Jupiter, în cartierul George Enescu, simt că le-a ajuns cuţitul la os. Oamenii sunt supăraţi de ciudăţenia care le umflă facturile la apă caldă şi încălzire. „Avem gigacalorimetru şi repartitoare şi plătim de trei ori mai mult faţă de vecinii din scara alăturată“, ne-a declarat Iulia Barboşelu.


„De ce noi plătim 31,56 de lei pentru metrul cub de apă încăzită, iar vecinii de la scara A plătesc 8,98 de lei?“, se întreabă locatarii din scara B. O altă curiozitate sunt pierderile de apă, mereu prezente în tabelul de la asociaţie din scara B, spre deosebire de scara A.


„Noi avem mereu pierderi la pauşal la apă caldă de câte 30 de lei fiecare persoană, iar ei au zero“, ne-a declarat Emilia Miron, o altă locatară din scara B. Factura de apă caldă pentru luna iulie a fost de 273,57 de lei pentru Emilia Miron, iar la un apartament similar din scara vecină a fost de 167,65 de lei. Explicaţia dată de administratori este că oamenii din scara B plătesc inclusiv pierderile de apă caldă. Cum însă aceasta nu se scurge nicăieri, pierderile sunt de fapt apa caldă consumată de locatari fără să o declare.


„Aceste pierderi se referă la ceea ce declară locatarii că au consumat şi ceea ce arată Termica că intră în contoare“, ne-a declarat Magada Vörös, administratora asociaţiei de proprietari. Altfel spus, există locatari care mint, spunând că au consumat mult mai puţin decât în mod real.


Contoarele ar putea fi defecte


Dar chiar şi aşa, există diferenţe care nu se explică, iar oamenii suspectează că gigacalorimetrul ar fi defect, însă Termica n-a trimis pe nimeni să-l verifice. „Anul trecut am sesizat asociaţia şi au descoperit că era defect gigacalorimetrul. L-au reparat şi două luni au compensat din urmă la facturi, dar acum o luăm din nou de la capăt“, a adăugat Iulia Barboşelu. „Am făcut sesizare către Termica în august să verifice aparatul. Există alte nouă scări unde sunt diferenţe semnificative şi unde ar putea fi probleme“, a subliniat Magada Vörös.

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite