Părinţii chiulesc de la orele de dirigenţie ale propriilor copii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elevii de gimnaziu preferă să fie singuri cu profesorul coordonator în cadrul orelor de dirigenţie.
Elevii de gimnaziu preferă să fie singuri cu profesorul coordonator în cadrul orelor de dirigenţie.

La orele de dirigenţie vin de regulă doar părinţii elevilor buni. Adulţii ar trebui informaţi despre programarea cursului ţinut propriilor copii.

Majoritatea părinţilor cu elevi la gimnaziu sau la liceu din Suceava nu ştiu că, potrivit unei reglementări recente din Legea Învăţământului, pot participa săptămânal la orele de dirigenţie. Mai mult, profesorii coordonatori ar trebui să le noteze prezenţa la ore. Cei mari se pot implica în discuţiile privitoare la orientarea profesională a copiilor şi la activităţile extraşcolare.


„Introducerea unor asemenea ore de dirigenţie oferă părinţilor posibilitatea de a-şi cunoaşte mai bine copilul, în mediul său şcolar, şi astfel îl pot ajuta atunci când acesta are o problemă. Totodată, prin participarea la ore de consiliere, părintele poate învăţa cum să-şi educe copilul“, a precizat Carmen Druc, profesor.


Părinţii, informaţi despre ora de dirigenţie de copii


Deşi prevederea legală este valabilă încă de la începutul anului şcolar în curs, doar o mână de adulţi din Suceava au ajuns în ultimele luni la şcoală, alături de elevi. Una dintre piedicile principale este şi faptul că părinţii ar trebui să afle despre orele de dirigenţie chiar de la proprii copii. De regulă, vin cei ai căror copiii nu au probleme la şcoală. În plus, profesorii îşi programează orele de dirigenţie cu părinţii în afara programei şcolare. „La o întâlnire participă între 6 şi 10 părinţi. Majoritatea lucrează şi nu au timp să vină la şcoală, să se ocupe de copiii lor“, a declarat Codruţa Popescu, consilier educativ.


Părinţii văd în aceste ore un avantaj şi cred că se pot apropia mai mult de copiii lor ajunşi la vârsta adolescenţei. Cadrele didactice însă nu sunt de aceeaşi părere. „Era mai bună ora de dirigenţie normală deoarece elevii se deschid în faţa dirigintelui, dar prezenţa părinţilor îi inhibă“, a adăugat Codruţa Popescu. Aceeaşi părere o au şi elevii, care într-un procent destul de mare au afirmat că nu sunt de acord ca părinţii să vină la ora lor de dirigenţie.


Copiii ar prefera ca părinţii să stea acasă


„Dacă vine mama sau tata la şcoală nu mai putem discuta deschis cu diriginta. La dirigenţie putem învăţa cum să comunicăm cu părinţii, dar nu este necesar ca ei sa vină la şcoală“, a declarat Elena, elevă de clasa a VIII-a. Elevii spun că părinţii lor nu-i cunosc suficient, nu-i înţeleg şi îi judecă. Adolescenţii sunt de părere că ar trebui revenit la vechiul format al orelor de dirigenţie şi că cei mari ar trebui să vină la şcoală doar în cadrul clasicelor şedinţe cu părinţii.

„Părţile“ ar trebui să se vadă şi separat


Psihologii şcolari spun că întâlnirile copil-părinte-diriginte sunt binevenite, dar că ar trebui să fie şi separate. „Sunt importante şi întâlnirile părinte-diriginte, pentru că există situaţii problematice, pe care e important să le discutăm doar cu părinţii, ca de exemplu deficienţa intelectuală, tulburarea hiperkinetică, probleme care pot apărea în timp“, a declarat Adina Gugonatu, psiholog şcolar.

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite