Maşinile noi sunt admirate, dar tot mai rar cumpărate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un tânăr sucevean admiră formele unui automobil expus în showroom
Un tânăr sucevean admiră formele unui automobil expus în showroom

Dealerii auto din Suceava abia reuşesc să mai vândă câte trei autoturisme lunar. Promoţiile agresive ale comercianţilor nu reuşesc „să-i mişte“ pe suceveni, care spun că abia mai au bani pentru traiul zilnic.

Dealerii auto din Suceava resimt tot mai acut recesiunea financiară. Aceasta deoarece sucevenii spun că abia fac faţă cheltuielilor de zi cu zi, iar gândul la un autoturism nou este îndepărtat. „Aş vrea să-mi cumpăr o maşină, mai ales că e frig şi am un copil la grădiniţă, pe care trebuie să-l duc zilnic. Din păcate, lipsa banilor mă împiedică să fac asta“, a declarat Ovidiu Cremene, electrician.


Dacă până la începutul lui 2009 majoritatea sucevenilor care treceau pragul unei reprezentanţe auto o făceau dornici să cumpere, acum cei mai mulţi vin doar să admire noile modele expuse.


„Comparativ cu anii trecuţi, vârsta vizitatorilor s-a schimbat. Acum vin mai mult grupuri de tineri, care doresc să analizeze autoturismele“, a spus Mircea Irimescu, consilier vânzări.


Vânzări de 12 ori mai mici


Din cauza schimbării profilului clienţilor, dar şi a crizei financiare, cifrele de vânzări ale dealerilor auto au scăzut dramatic. Administratorii reprezentanţelor mari din Suceava spun că în 2008 vindeau şi câteva zeci de maşini săptămânal. Comparativ, în 2009 reuşesc cu greu „să scape“ de trei autoturisme  în fiecare lună. 


„Criza se resimte din plin în bugetele sucevenilor. Mulţi vin şi întreabă care sunt preţurile, dacă pot cumpăra în rate, însă puţini sunt cei care mai şi cumpără“, a precizat Corneliu Stoleru, consilier vânzări auto. Ca să facă faţă momentelor dificile, unii dealeri încearcă strategii de marketing mai agresive. Una dintre acestea presupune prezentarea autoturismelor în centrele comerciale din oraş. Chiar şi aşa, vânzările nu pot fi impulsionate.
„De vreo lună trec pe aici şi văd aceleaşi maşini. Nu mai are nimeni bani de aruncat pe fereastră, aşa că nu mai cumpără nimeni maşini noi“, a declarat Raluca Strungaru, casieră.


În ultimă instanţă, comercianţii caută să-i atragă pe suceveni prin oferte promoţionale-şoc. Astfel, preţurile unora dintre modelele expuse au ajuns să scadă chiar şi cu câteva mii de euro. Experţii pieţei auto confirmă că discount-ul substanţial este singurul motiv pentru care în dreptul cifrei „vânzări“ nu se înregistrează acum cifra zero. De regulă, puţinii cumpărători aleg să cumpere maşinile cu reducere şi cu dotări minime, reuşind să facă o economie suplimentară care poate ajunge şi la 2.000 de euro.


„De obicei, oferim reduceri substanţiale, la care includem şi câteva dotări gratuite, astfel încât, în anumite cazuri, vindem autoturisme dotate full-option la preţul uneia cu dotările standard“
, a explicat Gheorghe Mustaţă, dealer auto.

_____________

Piaţa „second“, tot înţepenită
Zeci de autoturisme cu însemnul „de vânzare“ sunt abandonate cu lunile pe străzile intens-circulate din municipiul Suceava. Cumpărătorii însă întârzie să apară. „Nu mai dă nimeni bani pe maşini acum. De unde să scoată câteva mii de euro pentru aşa ceva, când abia au bani de pâine? În plus, din ce în ce mai mulţi sunt şomeri“, s-a plâns Andrei Păstrăvaru, proprietarul unui autoturism la mâna a doua, de vânzare.

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite