Locul 2: Dascălul Mihail Erhan a pus bazele Profilului de Matematică – Informatică de la „Petru Rareș“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

A ales Învățământul pentru că nu a avut altă opțiune și a regretat apoi decizia luată, însă satisfacția morală pe care o are în acest domeniu nu crede că ar avea-o în ată parte.

„A fost una dintre singurele opțiuni pe care le-am avut după ce am absolvit Universitatea <Ștefan cel Mare> Suceava, opțiune care nu presupunea relații, sfori și alte intervenții. Am reușit pe bune, fără asistență și ajutor“, ne-a spus profesorul Mihail Erhan, de la Colegiul Național „Petru Rareș“ Suceava.

La 37 de ani, din care 14 la catedră, dascălul Mihail Erhan a reușit performanțe pe care unii profesori nu le realizează într-o activitate întreagă de muncă la catedră. A pus bazele profilului de Matematică-Informatică din liceu și se mândrește cu peste 10 olimpici naționali la informatică, un premiu III la Olimpiada Internațională de Informatică și aur absolut la Olimpiada pluridisciplinară din Yakutia (Siberia).

„În afară de satisfacțiile morale...nu e nimic“


„În afară de satisfacțiile morale, în afară de faptul că esti aproape de performanță, valoare, nu e nimic. Consider că conștiința vieții sociale vis-a-vis de Educație este minimală. Am început să mă regăsesc în meseria asta datorită elevilor, mulți dintre ei foarte buni“, spune dascălul dezamăgit de situația în care se află sistemul de învățământ în prezent.

Cu toate acestea, când intră la oră își lasă toate problemele afară. „Reușesc să le zâmbesc elevilor mei la jumătate din orele pe care le am într-o zi. Problemele din viața cotidiană la las mereu la ușă înainte de a intra. Nu-mi place să stau la catedră mai mult de 5 minute, decât atunci cânt trec notele sau fac prezența“, povestește Mihail Erhan. Își respectă elevii și este bun și blând cu ei deoarece spune că sunt mici și au voie să greșească, în schimb adulții nu au voie.

Elevii săi învață 80% din lecție din clasă

„Predau informatica de la simplu spre complex, de la particular la abstract. E un mod care se potrivește structurii simple a elevului. Pornesc de la exemple simple din viața cotidiană pentru a-i atrage. Elevii spun că înțeleg 80% din lecție încă din clasă“, explică profesorul Mihail Erhan. Nu își dorește să iasă la pensie din această meserie și de aceea se gândește foarte serios la viiitorul ce îl așteaptă.

„În următorii patru ani voi fi probabil tot aici, dar după aceea nu știu. Nu aș vrea să ies la pensie din meseria de profesor, deoarece sistemul este instabil, aproape în derivă. Noi ca profesori nu ne putem face planuri pe termen lung. De aceea nu am recomandat niciodată numănui să aleagă această profesie“, susține dascălul dazamăgit.

Suceava



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite